وزارت دادگستری آمریکا در تلاش است رمزنگاری های برنامه چت محبوب مسنجر را از بین ببرد، به شکلی که دولت بتواند "مکالمات صوتی مستمر" را  گوش کند. جالب است بدانید که فیس بوک تا کنون در برابر درخواست وزارت دفاع امریکا ایستادگی کرده.

پایان دادن به رمزنگاری داده های کاربران باعث می شود که اشخاص ثالث  بتوانند پیام ها و محتویاتی که در آن وجود دارد را ببینند. در حال حاضر پرونده نظارت در کالیفرنیا تحت مهر و موم است، بنابراین هیچ اسنادی یا اطلاعاتی در مورد آن در دسترس عموم نیست. به نظر می رسد که تنش ها بین مقامات فیسبوک و دولت رو به افزایش است.

بخش بزرگی از این اختلاف نظر توسط اف بی آی ایجاد شده است. چرا که مدتیر پیش اف بی آی نیز در تلاش بود شرکت اپل را مجبور به انتشار اطلاعات  مرتبط با یک گوشی کند. این گوشی متعلق به یکی از عاملان تیراندازی سن برناردینو،  بود. اما اپل در نهایت به خواسته اف بی آی تن نداد و اطلاعات گوشی مذکور را فاش نکرد.

باید دید آیا فیسبوک نیز در نهایت به اندازه اپل ایستادگی دارد یا خیر.مکالمات فیس بوک مسنجر به طور پیش فرض رمزگذاری نمی شوند، اما ویژگی مکالمه رمز مخفی برنامه  موجود است.

به غیر از متن،این ویژگی از  عکس ها، ویدیوها و قطعات صوتی پشتیبانی می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.