«برت مک گورک» نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با «سید عمار حکیم» رهبر این جریان و رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن تاکید بر نیاز مبرم عراق به دولتی مقتدر و خدمتگزار، عنوان کرد: «این دولت باید براساس شروطی که مرجعیت عالی دینی معین فرموده، قادر باشد به آرمان‌های ملت عراق جامه عمل بپوشاند.»

وی بر اهمیت پایان دادن به مشاجرات سیاسی و نیز دور ساختن دولت از درگیری‌های سیاسی تاکید کرد و افزود: «در موضوع تشکیل دولت آتی باید منافع عمومی مقدم شمرده شود.»

رهبر جریان حکمت ملی در این دیدار با توجه به نزدیک شدن زمان تایید نتائج انتخابات توسط دادگاه فدرال به این امر اشاره کرد که فرصت برای تشکیل دولت اکثریت ملی نسبت به گذشته قریب الوقوع‌تر و شفاف‌تر گشته است.

حکیم مجددا خواهان گفت‌وگوهای سازنده برای خاتمه بخشیدن به درگیری‌هایی شد که منطقه با آن دست به گریبان است تا از این طریق ملت‌های منطقه بتوانند در صلح زندگی کرده و به سوی پیشرفت و رشد اقتصادی گام بردارند.

وی در پایان این دیدار با بیان مخالفت مجدد خود در خصوص تحریم‌های اقتصادی تصریح کرد: «عراق با همسایگان خود به ویژه جمهوری اسلامی ایران روابط ویژه‌ای دارد و این امر باید از سوی دیگر کشورها مدنظر قرار گیرد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.