علی فرجی روز شنبه در گفتگو با  ایرنا اظهار داشت: به رغم اینکه اعلام شده قرص وارفاین در داروخانه‌های هلال احمر نایاب یا کمیاب است، این دارو در حال حاضر به میزان لازم تامین و در داروخانه‌های یادشده برای توزیع در میان بیماران موجود است.

وی ادامه داد: دو روز قبل یکی از روزنامه‌ها در خبری اعلام کرده بود که کمبود داروی وارفارین سراسری است و داروخانه هلال‌احمر هم این دارو را ندارد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر توضیح داد: یکی از اهداف مهم جمعیت هلال احمر و سازمان تدارکات پزشکی تامین انواع دارو‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم و بیماران با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود داخلی و منابع خارجی در کوتاهترین زمان و با کیفیت برتر است.

فرجی نقش این سازمان را در تأمین و توزیع دارو‌های حساس، کمیاب و دارو‌های یارانه‌ای از طریق داروخانه‌های هلال احمر در سراسر کشور مهم دانست و گفت: بی شک این صنعت به علت شرایط خاص کاربردی و درگیر بودن با مقوله سلامت انسان، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است ضمن آنکه می‌تواند نقش فوق العاده‌ای در جلوگیری از ایجاد خطر، تشدید بیماری و آسیب به بیماران داشته باشد.

قرص وارفارین (Warfarin) یک داروی ضد انعقاد است که از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند.

داروخانه‌های هلال احمر تحت پوشش شرکت پخش سها وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در تهران، قم، رشت، مشهد، کیش، اصفهان و اهواز فعال هستند و خدمات دارویی را به مراجعین ارائه می‌کنند.

جمعیت هلال احمر در حال حاضر در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اکنون دارای ۱۴ مرکز درمانی فعال در ۱۴ کشور دنیا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.