پرویز پرستویی برای درگذشت عزت‌الله انتظامی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت:

"عزت سینمای ایران رفت...

روحش شاد و یادش گرامی

تسلیت به سینمای ایران"

 

عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر امروز صبح (۲۶ مرداد) در سن ۹۴ سالگی در بیمارستان باهنر تهران درگذشت.

آقای بازیگر سینمای ایران  در ۳۰ خرداد ماه سال ۱۳۰۳ متولد شد و فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی هنرهای زیبای تهران در سال ۱۳۵۱ است که برای ادامه‌ی تحصیل به مدرسه‌ی شبانه‌ تئاتر و سینما در هانوفر رفت و در سال ۱۳۳۷ به ایران بازگشت.او در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران انتخاب شد.

از جمله نمایش‌هایی که او در آنها ایفای نقش کرده می‌توان از «محصلین کلک‌باز»، «چراغ گاز»، «قایق سرنوشت»، «آخرین تمرین»، «مترسک‌ها در شب»، «ریچارد سوم»، «سلطان مار»، «بنگاه تئاترآل» و … نام برد. همچنین او در طول دوران فعالیت خود در سینما تاکنون در حدود ۶۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است. عمده فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی که او در آنها بازی کرده «مسافرت»، «هزار دستان» و «محاکمه» و فیلم‌های سینمایی «آقای هالو»، «پستچی»، «گاو»، «ستارخان»، «صادق کرده»، «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «هامون»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «روز واقعه»، «خانه‌ی روی آب»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «گاو خونی»، «مینای شهر خاموش»، «آتش سبز» ، «راه آبی ابریشم» و «چهل‌سالگی» هستند.

این هنرمند پیشکسوت در سال‌های گذشته، بارها به خاطر آلودگی هوا و مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده و زیر تیغ جراحی رفته بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.