امیر قلعه‌نویی عصر پنجشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش در مقابل یک تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان درباره شهروند اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه فصل پیش، سال خوب و پر فراز و نشیبی را در ذوب‌آهن گذراندم و اگر کم لطفی برخی نبود شاید قهرمان می‌شدیم. این هفتمین دربی من است و خارج از بحث برد و باخت، دربی‌های اصفهان همیشه فضای بسیار خوبی نیز داشته و اتفاقاتی که رخ داده از جمله نیم‌بها شدن بلیط مسابقه نشان می‌دهد که فرهنگ در این دربی‌ها در اولویت است.

وی پیرامون امید نمازی سرمربی جدید تیم ذوب‌آهن افزود: امید نمازی از دوستان من است و خارج از ایران با او در ارتباط بودم و اکنون بسیار خوشحالم که به ایران آمده و امیدوارم که در ذوب‌آهن و در این مسیر موفق باشد.

سرمربی سپاهان پیرامون جداییش از ذوب آهن و پیوستنش به تیم سپاهان توضیح داد: من افتخار می کنم که از ذوب‌آهن به سپاهان آمدم و تیم دوم را دادم و تیم چهاردهم را گرفتم. عقل سلیم حکم می‌کرد که در تیمی که نایب قهرمان شده و سهمیه آسیا نیز دارد بمانم اما من به عشق هواداران به سپاهان آمدم.

وی با اشاره به شناخت خوبی که از ذوب‌آهن دارد، افزود: ما نقاط قوت و ضعف سپاهان و ذوب آهن را شناسایی کرده ایم و میخواهیم دو هافبک خوب ذوب آهن را از بازی خارج کنیم یکی از برنامه‌های ما کنترل این خط هافبک است. می خواهیم از فضاهای آسیب پذیر به آنها ضربه بزنیم و امیدوارم فردا بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.

قلعه‌نویی درباره سبک بازی سپاهان و نیز حاشیه‌هایی که درباره او درست شده بیان کرد: من عاشق بازی‌های هجومی هستم و هر جایی که باشم دوست دارم هجومی بازی کنم و فردا نیز به دنبال برد هستیم و بازی هجومی. برای من جای تعجب است که بسیاری از مربیان، ما را به فوتبال منفعل متهم می‌کنند، ما فصل گذشته بیشترین گل زده را در ذوب داشتیم. این مربیان یا از فوتبال آگاهی ندارند یا مشکل از جای دیگری است. سپاهان نیز همینطور بازی می‌کند. به نظر من مردم فوتبال هجومی را  بیشتر می‌پسندند.

وی درباره وضعیت رسول نویدکیا توضیح داد: خوشبختانه درباره بازی فردا نه مصدوم داریم و نه محروم. اما در مورد رسول نویدکیا، من رسول را به خوبی می شناسم و معتقدم در فوتبال به حق خود نرسید و اگر هر چه زودتر برگردد بسیاری از مشکلات ما در خط هافبک برطرف می‌شود ولی بازگشت او احتمالا یکی دو ماه طول بکشد.

سرمربی سپاهان پیرامون حاشیه‌ها و شعارهایی که در برخی از بازی‌های هفته گذشته سرداده شد، افزود: ما به برخی مسائل مثل قومیت‌ها نباید ورود کنیم و اصلا درست نیست، همانگونه که در دفاع مقدس برخی استان ها مظلوم واقع شدند اما از سراسر کشور شهید دادیم همه قومیت‌ها جزء ایران هستند. اما بحث مطالبات به حق بحث دیگری است و متاسفانه نه مسئولان و نه دولت کاری در این زمینه نمی‌کنن و ددشمن از چنین موقعیت‌هایی سوء استفاده می‌کند. بالاخره جوانان برخی نیازها دارند این حاشیه‌ها را محکوم و از مطالبات به حق آنها حمایت می‌کنیم و امیدواریم شاهد اتفاقات اینچنینی که منشا همه آنها مشکلات اقتصادی است، نباشیم.

وی در مورد ویدئوی صحبت های خودش پیرامون داریوش یزدی نیز توضیح داد: من در طول سال با آقای یزدی در تماس هستم. او شاگرد من بوده و قطعا یکی از مربیان آینده دار ما است. اما برای بار چندم می‌گویم چنین حاشیه‌هایی برای امیر قلعه‌نویی درست می‌شود نه سپاهان. ما از آقای فتحی می‌خواهیم که قراردادهای سپاهان را علنی کند. مجموع قراردادهای ما حدودا ۲۴ میلیارد تومان است.

قلعه نویی افزود: سپاهان ۷۰ تیم دارد و کل بودجه آن ۴۰ میلیارد با دو هزار ورزشکار در رشته های مختلف، است اما خوشحالم که آکادمی سپاهان بهترین آکادمی شد و نوجوانان ذوب آهن قهرمان شد.

وی با تاکید بر اینکع ما خواستار قراردادها هستم، گفت: ولی اینکه راجع به دیگر باشگاه‌ها صحبت می‌کنیم از بی‌فرهنگی و جهان سومی بودن ما است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.