حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در خصوص پرونده «تجاوز در ایرانشهر» اظهار کرد: با توجه به اینکه همه متهمین پرونده که تحت تعقیب بودند دستگیر شدند،  پرونده مراحل نهایی خود در دادسرا را طی می‌کند که بزودی منتهی به صدور قرار مجرمیت و ارسال پرونده به دادگاه خواهد شد.

 

وی در رابطه با تعداد شاکیان این پرونده گفت: همان تعداد سه، چهار نفر که در ابتدا شکایت کرده بودند هستند و این تعداد افزایش پیدا نکرده است. دو نفر موضوع شکایتشان عنف بوده و تعداد دیگر بحث تجاوز به عنف را مطرح نکرده بودند که ممکن است این مسأله در حد مطامعت بوده که به تمام این موضوعات رسیدگی می‌شود.

 

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در رابطه با نظریه پزشکی قانونی در خصوص تجاوز تصریح کرد: در ابتدا با توجه به دلایل جمع‌آوری شده، موضوع تجاوز برای چند نفر از شکات را پزشکی قانونی تایید کرده بود و تشخیص اینکه مسأله عنف و اکراه مطرح بوده است یا خیر کار پزشکی قانونی نیست و بر عهده دادگاه است که باید این مسأله را احراز کند.

 

وی خاطرنشان کرد: این پرونده در دادسرای کیفری یک شهرستان ایرانشهر رسیدگی خواهد شد که در آینده نزدیک منتهی به صدور کیفرخواست شده و برای رسیدگی در دادگاه مطرح می‌شود.

 

حمیدی در ۳۰ خردادماه به ایسنا گفته بود: ۴ متهمی که در ابتدا شناسایی شده‌ بودند نیز تحت تعقیب هستند و دستورات قضایی برای دستگیری آن‌ها صادر شده که این افراد در شهرستان‌های فنوج و چابهار حضور دارند که به این منظور تیمی از نیروهای انتظامی ایرانشهر برای همکاری در جهت دستگیری این افراد اعزام شده است.

 

در اواخر خردادماه سال جاری امام جمعه شهرستان ایرانشهر در مراسم نماز عید فطر مدعی تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان شد که این موضوع به‌ سرعت و به‌ طور گسترده‌ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.