رویترز گزارش داد، در پایان معاملات روز سه‌شنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران همچنان در مورد بحران مالی ترکیه نگران بودند، با تقویت دلار قیمت نفت خام تحت فشار قرار گرفت. در عین حال، قیمت نفت خام برنت ۱۵ سنت در هر بشکه افت کرد و در ۷۲.۴۶ دلار بسته شد.

در حالی که قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱۶ سنت ارزان شد و در ۶۷.۰۴ دلار به کار خود پایان داد.

پس از بسته شدن بازارهای اصلی، قیمت‌های نفت همچنان به افت خود ادامه داد چرا که با انتشار داده‌های موسسه سوخت آمریکا مشخص شد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا، در هفته گذشته به طور  غیرمنتظره‌ای ۳.۷ میلیون بشکه رشد کرده است، درحالی که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند میزان این ذخایر ۲.۵ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

در اواسط جلسه معاملاتی دیروز، با رشد شدید لیر و بالا رفتن شاخص‌های سهام، قیمت‌های نفت در حال رشد بودند؛ اما شاخص دلار تقویت شد و به بالاترین میزان خود از اواخر جون ۲۰۱۷ تا کنون رسید. این باعث شد با گران‌تر شدن نفت برای دارندگان ارزهای غیر دلاری، تقاضا برای آن افت کرد و در نتیجه قیمت‌ها افت کنند.

در عین حال، افت قیمت نفت با نگرانی از کاهش عرضه تولیدکنندگان بزرگ، محدود شده بود؛ همچنین سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک، روز دوشنبه اعلام کرد که عربستان سعودی تولید نفت خود را کاهش داده است.

بر این اساس، انتظار می‌رود با آغاز تحریم‌های نفتی آمریکا بر علیه ایران، صادرات نفت این کشور هم افت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.