27 بهمن 1387 بود که مجلس با تلاش برخی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از قوه قضاییه را به تصویب رساند.دکتر حداد عادل رییس وقت مجلس طی مکاتبه ای خطاب به رییس وقت قوه قضاییه (آیت‎الله هاشمی شاهرودی) با معرفی تعداد 15 نفر از اعضای هیئت تحقیق و تفحص، از وی می خواهد در اجرای ماده 201 قانون آیین‎نامه داخلی مجلس دستور دهد تا دستگاه‎‎های مربوطه همکاری لازم را معمول دارند.علیرغم مخالفت دستگاه قضایی با این موضوع که آن را نمونه بارز دخالت قوا در فعالیت یکدیگر می دانست کار تحقیق و تفحص 3 سال به طول انجامید و در نهایت در صحن مجلس قرائت شد . اما این مساله پایان ماجرا نبود بلکه دستگاه قضا به شدت نسبت به گزارش واکنش نشان داد و آن را برگرفته از شایعات و نامه ها و گزارشات غرض آلود عنوان کرد.هنوز اختلافات دو قوه فروکش نکرده بود که فردی به نام پالیزدار به یکباره محور اخبار رسانه های داخلی و خارجی شد. وی با سخنرانی در برخی از دانشگاهها به چهره های مطرح نظام اتهاماتی را وارد کرد و از آنجاییکه وی عنوان دبیر کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضاییه را یدک می کشید سخنان وی مورد توجه قرار گرفت. اتهامات وی که عمدتا متوجه چهره های قدیمی جناح به اصطلاح راست بود واکنش های بسیاری را برانگیخت. پس از نفوذ این سخنان در متن جامعه، وی به یکباره دستگیر شد و همه مرتبطین وی در مجلس به انکار نقش قابل تاملش در جریان تحقیق و تفحص یعنی دبیری کمیته پرداختند.

وی پس از آزادی از زندان در گفت و گویی به افشاگری درباره عوامل پشت پرده تهییج وی برای سخنرانی هایش پرداخت. پالیزدار در بخشی از این گفت و گو به احمدی نژاد و شعار مبارزه با فساد هم پرداخت و از نقش خودش در برخی اظهارات وی پرده برداری کرد. بخش هایی از این گفت و گو که سالها قبل در همشهری ماه منتشر شد را می خوانید:

جایی گفتید که تصورتان این بود که کارها با هماهنگی دولت{احمدی نژاد} جلو می رود لذا با خیال راحت جلو می رفتید چرا چنین تصوری داشتید؟
چون که بارها از طرف آقای احمدی نژاد و اطرافیان ایشان مطرح شده بود که بنده را به نوعی وارد سیستم اجرایی می کنند و بارها از من حمایت شده بود.

شما با خود اقای احمدی نژاد هم دیدار داشتید؟
بله.بعضی از مباحثی که ایشان درباره مفاسد می گفت من منتقل کرده بودم که نقطه اوج آن جریان مناظرات انتخابات گذشته بود.

شما حس نمی کنید جریانی از سخنان شما در همدان به نفع خود سوء استفاده کرد؟
حس نمی کنم بلکه با تمام وجودم لمس می کنم.جریانی سوار صداقت من شد.آمدند همان حرفهای من را تکرار کردند و در سخنرانیها همانها را گفتند ولی معلوم نشد طی چهار سال گذشته چه کار کردند. اگر بحث ها درست بود چرا ایشان{احمدی نژاد} هیچ اقدامی نکرد.چرا کار را دنبال نکردی؟ ایشان حتی به اندازه رکسانا صابری جاسوس هم از منی که به اصطلاح مورد اعتماد بودم حمایت نکرد.حکم یه جاسوس از ۸ سال صفر شد و رفت و به ریش همه هم خندید آنوقت فقط از حرفهای من استفاده سیاسی کرد.شما مگر ادعای مبارزه با مفاسد را نمی کردی می گویم اصلا عباس پالیزدار را مثلا نمی شناختی چطور همان حرفها را در جاهای مختلف زدی اما عملا پیگیری برای درستی یا نادرستی ادعاها نکردی.اگر درست بود ایشان چه کرد؟حداقل می آمد می‌گفت این حرفهایی که پالیزدار زده این مقدار درست است این مقدار نادرست است.چرا وسط کار می آیی از من تعریف می‌کنی و بعد انگار نه انگار .همان بحثی که در یک سخنرانی مطرح کرد که "نگذارید بحث اراضی اطراف تهران را بگویم" من به ایشان گفته بودم.

احمدی نژاد کجا از شما تعریف کرد؟
با پسرم رفته بودم مجلس ختم پدر ایشان. دست کشید روی سر پسرم و سرش را بوسید و گفت اسمت چیه آقا پسر؟گفت امیر حسین.بعد رو کرد به پسرم و گفت آقا امیر حسین امیدوارم مثل پدرت دل شیر داشته باشی.حالا اقای عزیز با این دل شیر چه کردی؟ حالا خودش اصلا اعدام شود و بمیرد. آیا همان بحث هایی که می گفتی دنبال کردی که ببینی درست بود یا نه!فقط بهره برداری سیاسی در انتخابات کرد.

 

عباس پالیزدار

من 7 ماه بود که در انفرادی بودم روزی خانم بنده ایشان را در حرم عبدالعظیم می بیند.سر و صدا راه می اندازد که من می خواهم احمدی نژاد را ببینم.اول توجهی نمی شود بعد بلند می گوید من همسر پالیزدار هستم.احمدی نژاد می گوید بگذارید بیاید جلو.همسرم می پرسد اقای احمدی نژاد می دانید آن شیری که شما گفته بودید الان در زندان است.برای این شیر چه کردید؟ 
ایشان گفته بود که مگر برای رضای خدا این کار را نکرده! همسرم می گوید شما چه وظیفه ای داری؟
هی همسرم اصرار می‌کند تا اینکه ایشان می‌گوید ببین خانم بگذار من یک کلید رمزی را به شما بگویم. یادتان باشد جایی هم نگویید.من اگر در پرونده شوهر شما کوچکترین دخالتی بکنم ایشان دچار مشکلات بیشتری می شود.من به خاطر حفظ سلامت ایشان دخالت مستقیم نمی کنم.

چقدر اطلاعات و پرونده در اختیار اقای احمدی نژاد دادید؟
دقیق یادم نیست .مقداری به ایشان بود.مقداری به افرادی که می امدند و می گفتند از طرف ایشان هستیم.

چه کسانی بودند؟
... بارها می امدند و می گفتند مثلا دیشب با اقای احمدی نژاد جلسه داشتم گفته اینها و اینها را مثلا می خواهم و از من می گرفتند.

آقای پالیزدار شما جایی گفته بودید احمدی نژاد دغدغه مبارزه با مفاسد دارد و در این راه تنهاست. با این مسائل ایا دغدغه مبارزه با مفاسد را در ایشان دیدید یا نه؟
نه.ندیدم. به نظرم وی مرد حرف و ادعاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.