به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، تحلیلگران نفتی پیش‌بینی کردند تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بهای جهانی طلای سیاه را به بیش از ۱۵۰ دلار در هر بشکه برساند.

در گزارش رویترز آمده است ابرهای سیاه بر فراز بازار نفت سایه افکنده اند، زیرا از یک سو تنش‌های تجاری در جهان تشدید شده است و از سوی دیگر افزایش میزان عرضه نفت خام، رشد تقاضا برای طلای سیاه را تهدید می کند. اما برخی از برجسته ترین سرمایه گذاران بازار نفت معتقدند بهای نفت خام به زودی سیر صعودی خواهد داشت و به بالاترین سطح ثبت شده در گذشته خواهد رسید.

این گزارش می افزاید جنگ تجاری فزاینده بین آمریکا و چین رشد جهانی را تهدید می کند. این تنش ها تأثیرات خود را بر بازارهای فیزیکی نفت گذاشته اند و در حال حاضر، نفت خام مازاد بر روی کشتی ها باعث کاهش بهای جهانی طلای سیاه شده است. از سوی دیگر، نرخ بهره در سراسر جهان و همچنین ارزش دلار در حال افزایش است. این بدان معناست که خریداران نوظهور در بازار نفت شاهد رشد روزانه صورتحساب‌های وارداتی خود هستند.

گزارش رویترز می افزاید هم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش های ماهانه خود درباره چشم انداز بازار نفت، درخصوص پیامدهای مناقشات تجاری بر رشد تقاضای جهانی این ماده هشدار داده اند ... علی رغم همه اینها، برجسته ترین صندوق های پوشش ریسک –از قبیل وست‌بک کپیتال (Westbeck Capital) و اندوراند کپیتال (Andurand Capital)– پیش بینی کرده اند، بهای جهانی نفت خام ممکن است به بالاترین سطح برسد و از 75 دلار در هر بشکه به بیش از 150 دلار افزایش پیدا کند. دلیل اصلی این افزایش قیمت نیز تحریم های آمریکا علیه بخش انرژی نفت ایران عنوان شده است؛ تحریم هایی که از ماه نوامبر اجرایی می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.