اربکا ریباریچ، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که یک ژنرال آمریکایی طی سفر اخیرش به عربستان بر مسئولان عربستانی اعمال فشار کرد تا ریاض تمام امکانات خود را برای انجام تحقیقات شفاف و فوری در رخدادی که جان ده‌ها کودک یمنی را گرفت به کار گیرد و نتایج این تحقیقات را در مقابل همگان اعلام کند.

سخنگوی پنتاگون گفت: این ژنرال با مسئولان عربستانی درخصوص مکانیزمی که باید برای انجام تحقیقات در پیش گرفته شود، گفت‌وگو کرده و بر اهمیت جلوگیری از کشتار غیرنظامیان در پی عملیات نظامی ائتلاف عربی تحت امر عربستان در یمن تاکید کرد.

وی گفت: جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز عربستان سعودی را ترغیب کرد که هر چه سریعتر و با توجه بسیار، تحقیقاتی را درخصوص رخداد صعده یمن انجام دهند.

در همین حال، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که مسئله کشتار کودکان صعده یمن در جریان تماس تلفنی اخیر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مورد بررسی قرار نگرفت.

پیشتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که قربانیان حمله هوایی ائتلاف عربی به بازار شهر ضحیان در یمن به ۵۰ کشته و ۷۷ زخمی رسیده است که بیشتر آنها کودک هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.