پدومین جلسه ستاد بودجه سال ۱۳۹۸کل کشور با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور،‌ معاونان، مدیران، مشاوران و کارشناسان این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه،‌ امینه محمودزاده رییس امور اقتصاد کلان سازمان گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و چشم‌انداز پیش رو ارائه داد.

وی با نمایش جدول و نمودارهایی از نرخ رشد اقتصادی،‌ تعداد شاغلان،‌ نرخ مشارکت،‌ نرخ بیکاری،‌ تورم ،‌فاصله رشد نقدینگی و تورم،‌ شاخص‌های رفاهی و توزیع درآمد،‌ نرخ ارز،‌ صادرات نفت و کالاهای غیرنفتی و... طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ به بررسی وضعیت این شاخص‌ها برای سال آینده پرداخت.

رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین راهکار و پیشنهادهایی برای تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۸ با ویژگی‌های خاص ارائه کرد و گفت: بودجه منعطف با توجه به شرایط تحریمی،‌ تقویت بودجه منطقه‌ای/ استانی، ‌تقویت دیپلماسی اقتصادی در منطقه از جمله راه‌حل‌هایی است که می‌توان برای تهیه بودجه سال آینده پیشنهاد داد.

در ادامه این جلسه،‌ محمدباقر نوبخت با تاکید بر خاص و ویژه بودن بودجه سال ۱۳۹۸ گفت: موضوعاتی که در جلسات ستاد بودجه مطرح می‌شود، فضا را آماده می‌کند تا با یک فهم مشترک از فضای سال ۹۸،‌ تصمیمات خود را بر اساس پیش‌بینی‌ واقع‌بینانه بگیریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.