کیش و مشهد از جمله شهرهای توریستی ایران محسوب می‌شوند که جاذبه‌های گردشگری زیادی را در دل خود گنجانده‌اند. هرساله این دو شهر پذیرای هزاران گردشگر خارجی و داخلی می‌باشند که از آن بازدید می‌کنند. براساس گزارشات بدست آمده بیش‌ترین آمار مسافرت در ایران مربوط به این دو شهر است، مشهد به عنوان شهر مذهبی ایران و قرار گرفتن حرم امام هشتم شیعیان در تمامی فصول علاقه‌متدان زیادی به آن سفر می‌کنند و کیش به‌دلیل آب‌وهوای بسیار مطبوع و تفریحات آبی و سواحل خیره‌کننده افراد زیادی را به‌ویژه در فصل بهار و پاییز به خود جذب می‌کند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه‌ هزینه سفر به کیش و مشهد بپردازیم.

هزینه‌ی سفر به کیش

1

همان‌طور که دربالا به آن اشاره شد جزیره‌ی کیش یکی از محبوب‌ترین مناطق برای سفر است و بسته به فصول مختلف دارای قیمت‌های متنوعی است. از نظر شرایط جوی ایران کیش در منطقه‌ی گرم و مرطوب قرار گرفته است، از این جهت بسیاری از افراد سفر به این جزیره را در فصول سرد سال انتخاب می‌کنند. اما مسئولان این جزیره برای افزایش بازدید کنندگان به این جزیره ترفندهای زیادی از جمله جشنواره‌ی تابستانی، تفریحات آبی و... را ایجاد کرده‌اند و علاقه‌مندان زیادی را جذب می‌کنند.

هزینه اقامت در هتل

هنل‌های کیش دارای تنوع بسیاری از هتل‌های 2 ستاره گرفته تا هتل‌های 5 مجلل 5 ستاره که خدمات خوبی را در اختیار مسافران تور کیش قرار می‌دهند. ایران در کل دارای ۲۸ هتل پنج ستاره می‌باشد که سهم جزیره‌ی کیش از این تعداد ۹ هتل است. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد هتل‌های لوکس کیش از ۱۹۵ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر شب اقامت دریافت می‌کنند. همچنین قیمت هتل‌های میان‌رده در کیش نیز ۱۳۵ هزار تا ۳۲۰ هزار توما ن است، به‌علاوه اگر تمایل دارید که ارزان سفر کنید می‌توانید حدود ۶۵ تا ۱۵۰ هزار تومان برای هر شب اقامت پرداخت کنید.

هزینه رستوران

در مورد رستوران و هزینه‌ی خوراک نیز، باید اشاره کنیم که در کیش رستوران‌های مختلفی قرار دارد که می‌توانید برحسب بوجه‌ی مدنظرتان رستوران را انتخاب کنید. معمولاً غذاها از ۲۰ هزار توان شروع می‌شوند و تا ۱۰۰ هزار تومان نیز می‌رسند.

هزینه حمل‌ونقل

برای حمل‌ونقل نیز تاکسی‌هایی با ماشین‌های مدل بالا و شیک قرار گرفته‌اند و یکی از دغدغه‌ی مسافران هزینه‌ی آن می‌باشد. تاکسی‌ها براساس تاکسی‌متر کار می‌کنند و نرخ آن‌ها از در طول روز و شب متفاوت است.

هزینه تور کیش

تورهای کیش به سبب تنوع بسیار بالا در سطح تفریحات و برنامه‌هایی که گاه در کشور یگانه‌اند، محلی برای تجربه خاطراتی‌ست که اکثر گردشگران از آن‌ها به عنوان بهترین خاطرات سفرشان یاد می‌کنند. خوشبختانه با افزایش تعداد گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌کنند، امکانات اقامتی بسیار مطلوبی تدارک دیده شده است و هتل‌های کیش با تنوع بالایی آماده خدمت‌رسانی به مهمان‌های جزیره هستند.

هزینه تفریحات آبی

جاذبه‌های دیدنی زیادی در دل کیش قرار گرفته است که لحظات به‌یادماندنی را در ذهن گردشگران ثبت می‌کند. یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات این جزیره ورزش‌های آبی و هیجان‌انگیز است که علاقه‌مندان زیادی در سرتاسر ایران دارد. در ادامه هزینه‌ی تفریحات آبی کیش را بررسی می‌کنیم.

هزینه به تومان

تفریحات و   ورزش‌های آبی

بیست دقیقه ۶۵۰۰۰

غواصی تفریحی

یک ربع ۵۰۰۰۰

جت اسکی

نفری ۳۰۰۰۰

شاتل و بانانا ۱ الی ۳ نفره

شش دقیقه ۶۰۰۰۰

چتر پاراسل

بیست دقیقه ۶۰۰۰۰

جت اسکی روی آب با قایق

بیست دقیقه ۱۰۰۰۰

انواع قایق‌ای پدالی و پارویی

هزینه ورودی ۱۰۰۰۰

پارک دلفین‌ها و باغ پرندگان

هزینه‌ی سفر به مشهد

2

 

مشهد نیز به عنوان دومین کلان شهر بزرگ و پرطرفدار ایران می‌باشد و بسیاری از افراد مذهبی به این شهر سفر می‌کنند تا مسافرتی متفاوت و معنوی را تجربه کنند.

هزینه اقامت در هتل‌

هزینه‌ی هرشب اقامت در هتل‌های لوکس مشهد به نسبت کیش ارزان‌تر است و هزینه‌های آن به‌طور معمول بین 200 هزار تومان تا 700 هزار تومان است. هتل‌های 2 و 3 ستاره نیز برای هر شب اقامت هزینه‌ای بالغ بر 120 تا 150 هزار تومان را دریافت می‌کنند. از جمله هتل‌های لوکس و 5 ستاره می‌توان به هتل قصر طلایی مشهد، هتل درویشی، هتل پردیسان و در بین هتل‌های رده متوسط می‌توان به هتل پردیس، هتل آرمان و هتل منجی اشاره کرد که خدمات خوبی را در اختیار مسافران تور مشهد قرار می‌دهند. به‌طور کلی هتل‌هایی در نزدیکی حرم هستند کمی گران‌تر از دیگر هتل‌ها هستند.

هزینه رستوران‌

رستوران‌های مشهد از کیفیت خوب و بالایی برخوردار هستند و تنوع غذایی زیادی دارند. طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست‌فودها و کافه‌ها در شهر مشهد پیش روی شماست و بسیاری از این رستوران‌ها در خیابان اصلی و منتهی به خیابان امام رضا قرار گرفته است. قیمت غذا بسته به نوع رستوران متفاوت است، قیمت غذاها از ۱۵ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان برای یک وعده پیش‌بینی می‌شود.

هزینه‌ی حمل‌ونقل

همان‌طور که می‌دانید، مشهد یک کلان‌شهر بزرگ است که در آن تاکسی، اتوبوس و مترو قرار گرفته است و پوشش خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل خود از کارت بلیت برای اتوبوس و مترو استفاده کنید. هزینه‌های تاکسی برحسب تاکسی متر محاسبه می‌شوند.

هزینه تور مشهد

قیمت تورهای مشهد با نرخ پایه پرواز به مشهد محاسبه شده اند و سعی شده است که بسته به سلیقه شما همراهان گرامی، پذیرای شما در متنوع‌ترین هتل‌های مشهد باشیم. هزینه تورهای هوایی مشهد، از 300 هزار تومان شروع شده و با توجه به اهداف جلب رضایت همراهان، تلاش شده تا بهترین تورهای مشهد در دسترس شما قرار گیرد.

هزینه جاذبه‌های دیدنی

اگرچه بسیاری از افراد مشهد را به عنوان شهر زیارتی می‌شناسند اما جاذبه‌های تفریحی زیادی در این شهر قرار گرفته است که علاقه‌مندان زیادی دارد.از جمله جاذبه‌های دیدی می‌توان به موزه مرکزی آستان قدس رضوی، باغ موزه‌ی نادری، شهربازی پارک ملت، پارک آبی مشهد ، مجموعه‌ی تفریحی چالیدره، آرام‌گاه فردوسی و همچنین پارک جنگلی وکیل آباد اشاره کرد. در ادامه لیستی از هزینه‌های استفاده از این جاذبه‌ها مشاهده می‌کنیم.

هزینه استفاده

جادبه دیدنی

۱۰۰۰ ورودی برای هر نفر

موزه مرکزی آستان قدس رضوی

۲۵۰۰ تومان

باغ موزه نادری

بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان

شهربازی پارک ملت

بین ۲۰۰۰۰ تومان تا ۴۵۰۰۰

پارک آبی مشهد

۲۰۰۰ تومان

مجموعه تفریحی چالیدره

۳۰۰۰ تومان

آرامگاه فردوسی

رایگان

پارک جنگلی وکیل آباد

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.