«نووستی» گزارش داد،‌ "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه به آنکارا عزیمت می‌کند تا فردا، ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد ماه) با "مولود چاووش‌اوغلو" همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرده و همچنین در اجلاس سفرا و نمایندگان دائمی ترکیه در سازمان‌های بین المللی سخنرانی کند.

وزرای امور خارجه  دو کشور مسائل مربوط به همکاری‌ها در عرصه سوریه و توسعه روابط اقتصادی دوجانبه، در شرایطی که جنگ تجاری بین واشنگتن و آنکارا شدت گرفته را مورد بررسی قرار خواهند داد.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از این در باره این سفر چنین توضیح داد که روسای دستگاه‌های دیپلماسی روسیه و ترکیه بیشترین توجه خود را به روی مسائل مهم در دستور کار بین المللی، روند حل و فصل مشکلات در سوریه و همچنین اوضاع در خاورمیانه، قفقاز شمالی، آسیای مرکزی و منطقه دریای سیاه معطوف خواهند کرد. به گفته وی، وزرای خارجه دو کشور همچنین دورنمای توسعه روابط اقتصادی-تجاری و همکاری‌های دو کشور در عرصه انرژی از جمله ساخت خط لوله گاز «جریان ترکیه» را بررسی خواهند کرد.

لازم به یادآوری است که مذاکرات لاوروف و چاووش‌اوغلو در آستانه نشست سران روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه پیرامون اوضاع سوریه انجام می شود که به گفته "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه قرار است در اوایل ماه سپتامبر در استانبول برگزار شود. علاوه بر این روسای جمهوری کشورهای روسیه، ترکیه و ایران بعنوان سه کشور ضامن صلح در سوریه نیز قرار است در نشست بعدی خود در تهران، روند حل و فصل اوضاع در سوریه را بررسی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.