علی اکبر مختاری گفت: رأی یکی از این پرونده‌ها صادر و شرکت متخلف ۲.۵ میلیون یورو جریمه نقدی شد.

مختاری گفت: تاکنون پنج پرونده تخلف ارزی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در استان البرز مطرح شده است.

مختاری با بیان اینکه مدیران همه این شرکت‌ها ممنوع‌الخروج شده‌اند، افزود: رأی یکی از این پرونده‌ها صادر و برای شرکت متخلف ۲.۵ میلیون یورو جریمه نقدی در نظر گرفته شد و در تلاشیم آراء سایر پرونده‌ها نیز تا آخر این ماه صادر شود.

وی گفت: عمده این تخلفات مربوط به عدم انجام تعهدات ارزی است و شرکت دریافت کننده ارز که برای واردات کالایی مشخص ارز دولتی دریافت کرده تعهدات خود را عملی نکرده است.

مختاری افزود: در حال حاضریک پرونده دیگر به ارزش ۱۱۹ هزار درهم نیز مطرح شده که در حال بررسی آن هستیم؛ گویا شرکت دریافت کننده بخشی از تعهدات خود را برای واردات یک کالای مشخص انجام نداده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده دو انبار خودرو که مالکان از ارائه خودروها به مشتریان و بازار امتناع کرده بودند نیز گفت: ارزش یکی از این انبارها ۹ میلیارد و دیگری یک میلیارد تومان بود؛ این دو پرونده هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و طی چند روز آینده نهایی خواهد شد.

مختاری با اشاره به تخلف یک کارخانه سیمان در استان نیز گفت: این کارخانه افزایش قیمت غیرقانونی در محصولات خود اعمال کرده بود که با جمع‌آوری مستندات رأی آن تا ۱۰ روز آینده صادر می‌شود.

وی در پایان گفت: به طور کلی از ابتدای مرداد تا کنون ۷۴۰ پرونده در حوزه کالا و خدمات به تعزیرات ارسال شده ۸۵ مورد آن مربوط به قاچاق و ۷۶ مورد نیز در حوزه بهداشت و درمان بوده است؛ غالب این پرونده‌ها رسیدگی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.