وینفرد شفر در پایان بازی استقلال و تراکتورسازی که با پیروزی سه بر صفر تیمش همراه شد، گفت: به تیمم تبریک می‌گویم. در نیمه اول خیلی خیلی خوب بازی کردیم و فشار زیادی به حریف آوردیم و بازی را از آن خودمان کردیم.

* این ۳ امتیاز هدیه‌ای به پادووانی بود

وی افزود: این پیروزی هدیه‌ای از جانب تیم به پادوانی بود. او امروز در کنار ما حضور یافت و برایش بهترین آرزوها را دارم. تراکتورسازی کارش تمام نشده، آنها تیم خوبی هستند که پول زیادی هزینه برای ساختن تیم جدیدشان کردند. بابت بازیکنان جدیدمان که عملکرد خوبی داشتند مثل فرشاد محمدی‌مهر، روح‌الله باقری، علی کریمی و... بهترین آرزوها را دارم. 

* نمی‌دانم چرا هواداران تراکتورسازی زودتر به خانه رفتند

سرمربی تیم استقلال یادآور شد: بابت بازی امروز خیلی خوشحالم، نتیجه بسیار خوبی بود و حالا باید خیلی کوتاه استراحت کنیم. می‌دانید با توجه به گرما، کار راحتی نداریم. در بازی بعدی ما این‌طور که شنیدم درجه هوا ۴۰ تا ۴۵ درجه خواهد بود و این کار را سخت می‌کند. شرایط امروز برای هواداران دو تیم خوب بود فقط نمی‌دانم چرا هواداران تراکتورسازی زودتر به منزل رفتند و ورزشگاه را ترک کردند. قبلا هم گفتم خیلی خوب است که هواداران به ورزشگاه بیایند و در شرایطی خوب بازی را نظاره کنند و بدون مشکل به خانه‌هایشان بازگردند.

* فقط دنبال بازیکن خوب نیستم، بازیکن باید شخصیت خوبی داشته باشد

شفر در رابطه با اینکه بعد از رفتن بسیاری از ستاره‌های استقلال چه کاری انجام داد که توانستند تیم گران تراکتورسازی را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند، گفت: من فقط به دنبال بازیکنان و فوتبالیست‌های خوب نیستم. هر بازیکنی که با استقلال قرارداد می‌بندد باید شخصیت خوبی داشته باشد. همه بازیکنانی که امروز به میدان رفتند دوست داشتند برای استقلال بازی کنند و می‌خواستند درون زمین باشند. الحاجی گرو فقط این نبود که بخواهد به استقلال بیاید بلکه او دوست داشت اینجا بیاید و بازی کند. مرتضی تبریزی می‌گفت من خیلی دوست دارم به استقلال بیایم و می‌خواهم برای استقلال بازی کنم. نمی‌خواهیم بازیکنان فقط به این خاطر به استقلال بیایند که بخواهند در این تیم باشند، باید با علاقه این کار انجام بگیرد. 

* همه بازیکنان که به زمین می‌آیند ۱۱ بازیکن عادی نیستند

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیروزی امروز یک اتفاق بود یا اینکه در مسابقات بعدی باز هم این اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: سپ هربرگر که توانست نخستین قهرمانی آلمان در جام جهانی را رقم بزند، می‌گوید حریف بعدی همیشه سخت‌ترین است اما ما امروز کار تیمی و روحیه فوق‌العاده‌ای داشتیم. همه بازیکنان که به زمین می‌آیند ۱۱ بازیکن عادی نیستند، بلکه آنها ۱۱ بازیکنی هستند که می‌خواهند در زمین باشند و برنده شوند، حتی نیمکت‌نشینان و مربیان هم همین شرایط را دارند.

*در گذشته شرایط مربیگری با الان فرق داشت

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به این سوال که بهترین مربی تاریخ آلمان چه کسی است، عنوان کرد: یک مربی وقتی خوشحال است که لیگ خوبی وجود داشته باشد. مثلاً آلمان که در دوره قبلی قهرمان جام جهانی شد در آن سال لیگ بسیار خوبی داشت. امروز تولد اتورو هاگل هم بود که باید به او تبریک بگوییم. در گذشته شرایط مربیگری با الان فرق داشت. آن زمان مربیان لپ‌تاپ و آنالیز نداشتند بلکه بو می‌کشیدند و حریفان را شناسایی می‌کردند. ما هم تیمی هستیم که تهاجمی بازی می‌کنیم و از جلو خوب پرس می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.