علی محمد شاعری شامگاه جمعه در آیین تجلیل از خبرنگاران شرق مازندران در سالن اجتماعات شهرداری گلوگاه اظهار داشت: تجلیل از خبرنگاران تلاش‌گران عرصه خبر فرصتی جهت پیگیری مطالبات مردم و ارج نهادن به تلاش شبانه روزی و ارائه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به مسئولان و مردم است.

وی افزود: تلاش کردیم گفتمان سازنده در جهت کاهش مشکلات مردم گام برداریم و رسالت اصلی خبرنگاران افزایش آگاهی، انتقال شفاف‌سازی ایجاد فضای مناسب برای نقادی سازنده در جهت اهداف و توسعه جامعه است.

شاعری با بیان اینکه خبرنگاران در فرآیند توسعه نقش کلیدی و اساسی دارند، تصریح کرد: مردم، مجلس، دولت، قوه قضائیه و همه اقشار جامعه باید قدردان زحمات خبرنگاران باشند و بدانیم یکی از پایه‌های اصلی و اساسی هر کشور مردم هستند که هر چه آگاهی مردم بیشتر باشد قطعا شاهد توسعه پایدار و ماندگار خواهیم بود که یکی از ارکان این آگاهی رسانی خبرنگاران هستند.

وی گفت: پس از خروج آمریکا از برجام مشکلات اقتصادی بیشتر شد که جهانیان و ملت ما از کودتای ۲۸ مرداد تا پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، حمایت از کودتاها و تحریم‌های ظالمانه ظلم و عهدشکنی آمریکا آشنا بوده و امروز آمریکا با خروج از برجام دیوار بی اعتمادی را بلند کرد و دشمنان تلاش دارند فشار را بیشتر کنند و به دنبال تاراج منابع انرژی منطقه هستند اما ملت ایران تسلیم شرایط ناعادلانه نخواهند شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: دلیل این نابسامانی‌ها و افزایش ارز باید مشخص شود و پاسخ این است که این روند نتیجه بی برنامگی و عدم آمادگی دولت در جنگ روانی و اقتصادی دشمنان بود و دولت توان مقابله و تیم اقتصادی برنامه جامع ای در این زمینه نداشتند و به دلیل عرضه و تقاضای نامناسب یک تورم کاذب ایجاد شد که امیدواریم دولت بر اوضاع اقتصادی مسلط شوند.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه به دلیل ضعف و سو مدیریت داخلی است، ادامه داد: مجلس با تشکیل جلسات با تیم اقتصادی دولت دیدگاه را بیان کرد و دولت مکلف شد در مسیر درست گام بردارد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه مهم دولت و حاکمیت تنظیم عرضه و تقاضا بوده که دولت نتوانست مدیریت تقاضا را در بازار اجرا کند.

شاعری ادامه داد: هدف از اعمال نظارت بر دولت، بهبود اقدامات دولت بوده و با جدیت پیگیر مطالبات مردم هستیم و سعی می‌کنیم ابتدا با جلسات و آخر با استیضاح روند را بهبود بخشیم همچنین به زودی رئیس جمهور در صحن حضور یافته و به پنج سئوال نمایندگان پاسخ خواهند داد.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با تعامل هم از ظرفیت‌های ملی استفاده کرده تا از بحران پیش رو عبور کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.