مرتضی ضرابی با اشاره به اینکه در استان های ساحلی خزر سوی جریانات هوا کاملاً شمالی شده است، افزود: بنابر این برای امروز و فردا در استان های ساحلی خزر یعنی گیلان و مازندران، اردبیل و حتی بخش های شمالی استان آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان خراسان شمالی انتظار بارندگی داریم.

وی ادامه داد: امروز نخستین بارش ها از آستارا و رشت گزارش شد و بارش ها عمدتاً امروز و فردا در گیلان و مازندران خواهد بود و حتی می تواند منجر به سیل و آبگرفتگی در برخی از نقاط این استان ها شود، بنابراین مسافرین عزیز حتماً توجه داشته باشند و از اسکان و اطراق در حاشیه روخانه ها خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی گفت:‌ کاهش دما نیز در این مناطق به تدریج آغاز می شود و امروز و فردا بین ۴ تا ۸ درجه را پیش بینی می کنیم.

ضرابی افزود: دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود به ویژه در بخش های غربی یعنی در استان گیلان که پیش بینی می کنیم ارتفاع موج تا دو و نیم متر هم برسد و در استان مازندران و گلستان نیز بین دو تا دو و نیم متر در نوسان خواهد بود بنابراین برای قایق های تفریحی سبک و نیمه سنگین مناسب نخواهد بود.

وی گفت: در جنوب کشور نیز برای ارتفاعات سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان هرمزگان و بخش جنوبی کرمان از ساعات بعد از ظهر شرایط برای رشد ابر و رعدوبرق مهیا خواهد بود و از روز شنبه نیز با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان انتظار داریم در شمال این استان و بخش های جنوبی خراسان جنوبی با افزایش سرعت، وزش باد منجر به گردوخاک می شود.

ضرابی افزود:‌ دمای هوای تهران نیز امروز و فردا در گرم ترین ساعات به ۳۹ درجه خواهد رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.