محسن خان جهانی دبیر دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران امروز ۱۸ مردادماه در تالار سیف‌الله داد خانه سینما پیش از رونمایی پوستر این جشنواره اظهار کرد: از فیلم‌های رسیده به دبیرخانه این جشنواره ۳۶ فیلم به مرحله نهایی رسیدند و از این تعداد ۱۰ فیلم به آکادمی اصلی جشنواره راه پیدا کردند.

او خبر داد که جشن مستقل سینمای مستند ایران ۳۱ مردادماه  جاری در سالن کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

در ادامه این برنامه،محمد تهامی‌نژاد رییس هیات مدیره انجمن مستندسازان ،اسامی فیلم‌های راه یافته به آکادمی این جشنواره را اعلام کرد.

پنج فیلم کوتاه و نیمه بلند عبارتد از: "تالان" به کارگردانی محمد صادق دهقانی، "ورس" به کارگردانی جواد وطنی، "پرسپولیس شیکاگو" به کارگردانی ارد عطاپور، "لوتوس" به کارگردانی محمدرضا وطن دوست و "دادا سلطنه" به کارگردانی هادی احمدی و پنج فیلم بخش مستند بلند متشکل از "اسرار دریاچه" به کارگردانی امیر ایثاریان، "در جستجوی فریده" به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی، "خرامان" به کارگردانی آرش اسحاقی، "زنبورک در کام مینور" به کارگردانی مریم سپهری و "مثل اسمم پگاه" به کارگردانی سودابه بیضایی هستند.

در این نشست با حضور محمد تهامی نژاد رییس هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران، سعید رشتیان عضو هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند و بهزاد خورشیدی طراح پوستر، از پوستر دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران رونمایی شد.

این فیلم‌ها توسط هیئت داوران آکادمی دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران در سالن خانه سینما بررسی خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.