استعمال مواد مخدر در ورزشگاه آزادی یکی از مواردی است که در هفته گذشته به چالش بزرگی در فوتبال کشور بدل شده است. یکی از نمایندگان لیست امید می گوید این اتفاق دردناک است.

طیبه سیاووشی نماینده اصلاح طلب مردم تهران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین از این می گوید که راه حل درست شدن فضای ورزشگاه ها رفتن به سمت ورود خانواده هاست. او می گوید:«ببینید الان وقت دعوا بر سر ورود بانوان نیست. زمان این استکه با گفتمان این مسئله را حل کنیم. واقعا وزارت ورزش و وزارت کشور خیلی نگاه مثبتی به ورود بانوان به ورزشگاه ها دارند . معاونت بانوان وزارت ورزش تمام تلاشش در این زمینه را انجام داده و وزارت کشور هم در جام جهانی نشان داد برای ورود خانواده ها به ورزشگاه چقدر تلاش می کند. مشکل این است که تا مقداری نیروی انتظامی و البته سایر نهادهای مسئول هنوز این اجازه را نمی دهند که بانوان به ورزشگاه ها بیایند و این بحث که گفته شده رئیس جمهور اجازه ورود بانوان به ورزشگاه ها را داده اند درست نیست.»

 

یکی از اخبار پر سر و صدای هفته ای که گذشت ، ماجرای استعمال مواد مخدر روی سکوهای ورزشگاه آزادی بود که همشهری ورزشی نخستین بار در این باره نوشت. این نماینده مجلس می گوید:«واقعا مامورانی که این قدر درباره ورود بانوان سختگیر هستند و همه چیز را می بندند ، چطور مانع ورود مواد مخدر که هیچ! مانع ورود دخانیات نمی شوند؟ در همه جای دنیا بردن سیگار و کشیدنش در ورزشگاه ها ممنوع است تا چه رسد به اینکه بخواهند مواد مخدر استعمال کنند. این را باید حتما نیروهای مسئول از رخ دادنش ممانعت کنند و نگذارند کسی در روی سکوها حتی سیگار بکشد.»

او با اشاره به اینکه مدام بانوان را به دلیل ترس از مفسده از حضور در ورزشگاه ها منع می کنند گفت:«تا وقتی سکوها این گونه در تصرف آقایان باشد و هی این فضا بسته تر باشد ، این نوع رفتارهای ضد اجتماعی بیشتر هم می شود. راهش این است که فضای ورزشگاه ها و سکوهای مان را خانوادگی کنیم. دیدید در بازی های ایران در جام جهانی ۴۰ هزار نفر خانوادگی آمدند و بازی دیدند. فقط ۹۰۰ نفر از جمعیت حاضر روی سکوها مجرد بودند ولی این همه انرژی و فضای خوب رخ داد. چرا نمی آییم نکات مثبت چنین رخدادی را ببینیم. مگر چقدر سرگرمی اجتماعی برای مردم داریم. بگذاریم آنها شاد شوند و این خواست جمعی رخ دهد. مدام می گویند زیرساخت ها آماده نیست اما خیلی سریع می شود همه چیز را فراهم کرد و باید این اراده شکل بگیرد.»

او در پایان هم گفت:«راستش تلاش های خوبی صورت گرفته و ما واقعا امیدواریم که اجازه ورود بانوان صادر شود. البته فعلا دوستان می گویند می خواهند بخشی از ورزشگاه را مجزا از باقی استادیوم کنند تا خانم ها به استادیوم ها بیایند و در مرحله بعدی قرار است ورزشگاه ها خانوادگی شود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.