شرکت ملی نفت و منابع طبیعی پاکستان برای دریافت سوخت با شرکت ملی نفت کویت (KPC ) به توافق رسیده و تقریبا نصف نیاز خود را از این کشور دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر سوخت در پاکستان با معیار یورو ۲ ارائه می‌شود و قرار شد از این به بعد با معیار یورو ۵ ارائه شود که در هر بشکه یک دلار گران‌تر خواهد بود.

بیش از ۲۲۰ هزار تن از سوخت وارد شده از کویت در پاکستان پالایش می‌شود که قرار است با معیار یورو ۵ ارائه شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در پاکستان از سوخت با معیار یورو۵ استقبال نخواهد شد زیرا در این کشور قانونی برای معاینه فنی خودروها وجود ندارد بنابراین رانندگان مجبور نیستند از سوخت بهتر و البته گران‌تر استفاده کنند.

استفاده از سوخت با معیار بهتر تأثیری روی کارکرد خودروها به ویژه خودروهای سنگین ندارد.

چندی قبل کمیته همکاری های اقتصادی پاکستان پیشنهاد سرمایه گذاری شرکت نفت کویت را برای احداث پالایشگاه در مناطق ساحلی ایالت بلوچستان ، تصویب کرد.

پیش از این شرکت نفت کویت (KPC) وابسته به دولت این کشور با صدور بیانیه‌ای، از امضای یادداشت تفاهم با وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان برای توسعه میدان های نفتی این کشور خبر داده بود.

شرکت نفت کویت اعلام کرده است که واحد اکتشافات نفت این شرکت در خارج از کشور، از ۲۵ سال قبل با پاکستان همکاری داشته است و تاکنون بیش از یک میلیارد دلار بر روی طرح های مختلف در مناطق جنوب شرق این کشور در ایالت سند سرمایه گذاری کرده است.

پاکستان اگرچه دارای یک سری ذخایر نفت و گاز است، اما تولیدات نفت و گاز این کشور در شرایط کنونی، برای مصرف صنایع و جمعیت ۲۰۰ میلیونی این کشور کافی نیست. این کشور در شرایط کنونی به شدت به واردات انرژی وابسته است و همزمان سعی دارد، میزان تولیدات نفت و گاز خود را افزایش دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.