فرماندار ماکو روز بیان کرد: سیلاب در مسیر روستای کوسج جریان یافت و در ادامه با سرازیر شدن به این جاده بین المللی، عبور و مرور را مختل کرد. 

شاهین علیزاده با اشاره به اینکه بلافاصله راهداران، نیروهای آتش نشانی و پلیس راه وارد عمل شدند، ادامه داد: این مسیر پس از چند ساعت تا حدودی بازگشایی شد و در زمان حاضر خودروها با آرامی و بدون توقف تردد می کنند. 

وی اضافه کرد: سیلاب به قسمتی از بزرگراه آیت الله رفسنجانی ماکو – بازرگان، اراضی کشاورزی و تاسیسات تصفیه خانه آب شرب ماکو خسارت های قابل توجهی وارد کرد و میزان خسارات ها در دست بررسی است. 

علیزاده، علت وارد شدن خسارت به بزرگراه ماکو - بازرگان را رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی عنوان کرد و افزود: در جریان اجرای طرح، بخش عمده ای از پل ها مسدود شده بود و توانایی انتقال سیلاب های عبوری را نداشت. 

وی با تاکید بر اینکه پیش از این وقوع این حادثه و وارد شدن خسارت از سوی کارشناسان پیش بینی شده بود، افزود: متاسفانه با وجود این پیش بینی ها، اقدامات پیشگیرانه عملیاتی نشد. 

به گزارش ایرنا ماکو یکی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که در امتداد مرزهای ایران با ۲ کشور ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.