«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) به همراه رئیس ستادکل ارتش و فرمانده نیروهای شمالی این رژیم، از یگان زرهی مستقر در جولان اشغالی بازدید کرد.

لیبرمن در صفحه شخصی توئیتر خود ضمن اذعان به احیا شدن ارتش سوریه پس از جنگ ۷ ساله، تهدید کرد که آماده واکنش نشان دادن به هر سناریویی هستند.

وی با فخر فروشی درباره توان یگان زرهی ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای مستقر در مرز سوریه، هشدار داد: «شاهد احیای ارتش سوریه هستیم. یگان زرهی نیروی کوبنده ما است و می‌داند در برابر هر سناریویی چگونه از مرزهایمان دفاع کند».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر هم طی بازدید از یک پایگاه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با اذعان به پیروز شدن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در جنگ، گفت: «ما در امور داخلی سوریه دخالت نمی‌کنیم تا زمانی که توافق ۱۹۷۴ نقض نشده باشد...جبهه سوریه با احیای حکومت اسد (در این کشور) آرام‌تر خواهد شد».

 

لیبرمن پیش‌بینی کرد که وضعیت جولان اشغالی طی روزهای آینده آرام‌تر شود، و گفت: «از نظر ما، وضعیت (در سوریه) در حال بازگشت به حالت قبل از جنگ است، یعنی حکومت مرکزی و یک شخص مسئول وجود دارد».

این اظهارات در حالی است که مقامات مختلف رژیم صهیونیستی پیشتر از لزوم کنار رفتن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از قدرت در این کشور صحبت کرده بودند اما با کنترل نیروهای ارتش و مقاومت سوریه بر مرز جولان اشغالی طی روزهای گذشته، تل‌آویو از موضع خود عقب‌نشینی کرد.

لیبرمن پیشتر ادعا کرده بود که نیروهای حزب‌الله با حمایت‌های ایران و دولت سوریه مشغول ایجاد آنچه که «شبکه تروریستی» خواند، در نزدیکی منطقه حائل مرزی هستند. (جزئیات بیشتر)

ارتش سوریه شامگاه دوشنبه ۹ تیر با آزادسازی شهرک «معریه» واقع در غربی‌ترین نقطه ریف درعا، امنیت مرزهای سوریه با جولان اشغالی را به صورت کامل تأمین کرد. (+) این اولین بار است که طی هفت سال اخیر ارتش و نیروهای سوری توانستند به مرز جولان مسلط شوند.

درپی تسلط ارتش و نیروهای مقاومت سوری بر مرز جولان اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی تمام خط مرزی شمال فلسطین اشغالی با سوریه را بست و  ارسال کمک‌ها برای معارضان را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.