الحیاه گزارش داد، تامر الرفاعی، سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای اظهار داشت: در چارچوب برنامه‌های فرماندهی کل نیروهای مسلح برای ارتقای همکاری نظامی با دولت‌های دوست و برادر، نیروی دریایی مصر تمرینات دریایی را با نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ برگزار کرد.

الرفاعی ادامه داد: همچنین چند یگان دریایی مصری نیز با نیروهای دریایی فرانسه در دریای مدیترانه تمرینات مشترکی را برگزار کردند.

وی افزود: تمرینات نظامی مشترک با طرف انگلیسی شامل بخش‌ها و فعالیت‌های مختلفی از جمله؛ تمرین نوین‌ترین شیوه‌های مقابله با مین‌های دریایی و تبادل تجارب میان دو طرف در این زمینه است چراکه مین‌های دریایی تاثیر زیادی در روند ناوبری دریایی و گذرگاه‌های دریایی استراتژیک دارند.

سخنگوی ارتش مصر گفت: تمرینات نظامی با طرف فرانسوی نیز در دریای مدیترانه و در چارچوب شبیه سازی سناریوهای واقعی برای مقابله با تهدیدات امنیتی دریایی در مبارزه با تروریسم است.

این مقام مصری تصریح کرد که رزمایش‌ها بر عمق روابط و همکاری نظامی با کشورهای مذکور برای مقابله با تهدیدهای پیش روی امنیت دریایی در دریای سرخ و دریای مدیترانه تاکید می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین این تمرینات مشترک نقش بسزایی در آشنایی با شیوه‌های مبارزه و یکی کردن مفاهیم عملیاتی میان نیروها ایفا کرده که این مساله بر توانایی و کارآیی نیروهای مصری برای مقابله با تمام خصومت‌های احتمالی تاکید دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.