عصر امروز (دوشنبه) ۱۵ مرداد ۱۳۹۷، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان ایران به همراه سید رضا افتخاری رئیس کمیته ملی المپیک و شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک با حضور در اردوهای تیم‌های ملی ژیمناستیک و پینگ‌پنگ، با ملی پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا دیدار کردند.

وزیر ورزش و جوانان در ابتدای سخنانش ضمن آرزوی موفقیت برای ملی پوشان ژیمناستیک اظهار کرد: فکر میکنم در این ۱۰ الی ۱۱ ماه اخیر ملی پوشان ایران در تونمنت های مختلفی شرکت کردند که توانستند ۵۴ مدال را کسب کنند و ۲۴ مدال طلا بوده است. بدین ترتیب طبق آمار ۹ مدال بیشتر نسبت به دوره های قبل کسب کرده‌ایم که نشان از یک خیزش مطلوب به سمت پیشرفت در این رشته پایه بوده است.

او افزود: در سال گذشته با انتخاب خانم اینچه درگاهی به عنوان رئیس فدراسیون انتظار داریم روند رو به رشدی را به وسیله استعداد یابی در همه استان‌ها در این رشته شاهد باشیم. همانطور که می‌دانید در مناطق مختلف کشور استعدادهای خوبی وجود دارند که اگر آن‌ها را کشف کرده و وارد دنیای قهرمانی کنیم می توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وزیر ورزش ادامه داد: از الان زود است که بخواهیم انتظار مدال‌آوری در المپیک را از ژیمناسیک داشته باشیم اما باید روندی داشته باشیم که برای بازی‌های آسیای آینده و المپیک بعدی بتوانیم از بین مدال‌های پرشمار این رشته مادر بهره‌مند شویم. چون همانطور که می‌دانید سهم ایران از مدال های رشته‌های پایه مانند دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک در چنین رویدادهایی بسیار کم است.

او در ادامه با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌های بهتری را در راستای رشد این رشته‌ها تدوین کنیم، گفت: امکاناتی که داریم استاندارد نیست اما تلاش می کنیم در سال های بعد شرایط بهتری را برای این رشته ایجاد کنیم تا شاهد موفقیت بیشتر ورزش ایران در رویدادهای پیش رو باشیم. از جناب آقای صالحی امیری نیز تشکر می‌کنم که در شروع کار کمیته ملی المپیک اصلی‌ترین هدف خود را رشد و توسعه ورزش کشور قرار داده است. امیدوارم شاهد رشد و توسعه ژیمناستیک باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.