مسعود خیاط زاده روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی آبادان اظهار داشت: در ۲ سال اخیر ضمن دعوت از هیات های تجاری خارجی، هیات های تجاری منطقه را به کشورهای دیگر اعزام کردیم تا بستر سازی برای ایجاد اشتغال فراهم شود.

وی افزود: در یک سال اخیر با تعاملی که شرکت های خارجی با اتاق بازرگانی آبادان داشتند میزان صادرات روند افزایشی به خود گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان با اشاره به صادرات خرمای آبادان به سایر کشورها گفت: کشورهایی مانند هند، انگلستان و کشورهای حوزه خلیج فارس با خرید خرمای آبادان ضمن ایجاد اشتغال میزان سودهی کشاورزان منطقه را افزایش داد.

خیاط زاده خبر از نصب دستگاه ایکس ری در مرز شلمچه خبر داد و تصریح کرد: با نصب این دستگاه میزان تخلفات صادراتی در این مرز کاهش می یابد.

وی افزود: با کاهش میزان صادارت از مرز چذابه امیدوار به افزایش میزان صادرات از مرز شلمچه هستیم و شرایط برای این امر مهیا می باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان با اشاره به سواستفاده گران دلالان ارزی از بالا رفتن دلار در منطقه گفت: متاسفانه نوسانات ارزی باعث تعطیل شدن صرافی ها در منطقه شد ولی با تزریق بسته اقتصادی و بازگشایی صرافی ها این مشکل برطرف خواهد شد.

خیاط زاده با اشاره به تعطیل شدن شرکت هواپیمایی ایر عربیا در اصفهان گفت: این شرکت به بهانه نبود مسافر فعالیت های خود در اصفهان را متوقف کرد ولی ما با تفاهم نامه ای که با سازمان منطقه آزاد اروند خواهیم داشت قسمتی از خسارت این شرکت را جبران می کنیم تا مانع متوقف شدن فعالیت آنها در این منطقه شویم.

خیاط زاده حذف روادید برای تردد اتباع خارجه به منطقه آزاد اروند را یک فرصت اقتصادی عنوان کرد و گفت:  ورود اتباع خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند مهمترین اتفاق در سال ۹۶ است زیرا در بحث های اقتصادی و گردشگری رونق را در منطقه افزایش خواهد داد.

وی افزود:گردشگری زودبازده ترین صنعت در کشور بخصوص در منطقه آزاد اروند به شمار می رود زیرا ایجاد اشتغال سریع، گردش پول و رونق اقتصادی را بهمراه دارد و سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه این صنعت برنامه ریزی کرده است.

به گزارش ایرنا نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان به مناسبت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه منطقه آزاد اروند در اتاق بازرگانی آبادان برگزار شد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.