حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: با توجه به تجمعاتی که رخ داده است باید بگویم دو مورد می‌تواند مردم را آرام کند؛ اولین موضوع این است که مردم شاهد مبارزه با فاسدان اقتصادی باشند آن هم با قید فوریت. یعنی مردم ببینند که دولت به صورت فوری در حال مبارزه با فساد است.

وی افزود: موضوع دیگر که می‌تواند مردم را آرام کند حضور در میان آنها است. در کنار این حضور، موضوع قانع کردن مردم نیز حائز اهمیت است یعنی مسئول در این تجمعات حاضر شود و مسائل اقتصادی را برای مردم تشریح کند تا آنها مجاب شوند. برای مثال اگر فردی در خصوص حقوقی که از بیمه دریافت می‌کند اعتراضی دارد باید مسائل برای او تشریح شود و او مجاب شود که برای مثال به چه دلیل به این میزان حقوق دریافت می‌کند. باید مسائل را برای مردم تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه مسئولین، فرمانداران، نمایندگان، فرمانده‌ها و روحانیت باید در میان مردم حضور پیدا کنند، تصریح کرد: اینگونه نباشد که یک تجمعی در شهر رها شود، هر شعاری سر داده شود و بعد نیروی انتظامی و بسیج با آنها درگیر شوند. باید مسئولین با حضور خود در این تجمعات شرایط کشور و انقلاب را برای مردم تشریح کنند، مردم ما هم مردم خوبی هستند و این موضوع را می‌پذیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.