بیست و ششمین دوره «صد اثر صد هنرمند» با فروش ٣٤ اثر در مجموع به قیمت ١٧٥میلیون تومان در گالری گلستان آغاز به کار کرد تا در این روزهای پر تلاطم اقتصادی، بازار آثار هنری، بار دیگر خود را به عنوان جایگزین بازار سکه و ارز، البته در اندازه کوجک‌تر معرفی کند.

در حالی که علاوه بر حراجی‌های هنری بزرگ کشور، رونق بازار هنرهای تجسمی به برخی گالری‌ها هم رسیده است، نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» در میان استقبال خوب هنردوستان و هنرمندان، سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون هنری و حامد مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر جمعه دوازدهم مرداد در گالری گلستان آغاز به‌کار کرد. 

گران‌ترین اثر به فروش رسیده در روز افتتاحیه این رویداد، یک اثر کوچک از فرامرز پیلارام بود که در اندازه سی در سی سانتی‌متر که ٤٠ میلیون تومان به فروش رسید.

اما از منظر تعداد آثار به فروش رسیده، جوانان طلایه داری می‌کنند که در روز نخست، منیر قنبری، هنرمند جوان که کارش یک تا یک و نیم میلیون تومان قیمت گذاری شده بود، با فروش سه اثر نقاشی پیشتاز است. در این میان، نکته جالب، فروش خوب مجسمه‌ها بود: کیوان بیرانوند و امیر حصاری هر یک، دو مجسمه فروختند. البته بهمن نیکو نیز با فروش دو نقاشی در این فهرست حضور دارد.

به رسم این رویداد فرهنگی اقتصادی، آثاری ارائه می‌شود که مردم را برای خرید اثر هنری تشویق کند و در این میان قیمت گذاری‌های مناسب و در نظر گرفتن طیف‌های متنوعی از سلایق هنری از اهمیت بالایی برخوردار است.

پروژه صداثر صد هنرمند

با همین هدف، قیمت آثار در این دوره از سیصد هزار تومان تا هشتاد و پنج میلیون تومان و از منظر گونه و سبک هنری از خوشنویسی تا نقاشیخط و نقاشی و از انتزاع محض تا رئال و... تنوع دارند.

گران‌ترین کار این دوره، اثری از زنده‌یاد بهمن محصص است؛ یک نقاشی روی مقوا که گالری گلستان قیمت آن را ٨٥ میلیون تومان پیشنهاد کرده است. البته دوستداران بهمن محصص فرصت خرید اثر دیگری از او با قیمت پایین‌تر را هم دارند؛ یک لیتوگرافی که با قیمت ٥٥ میلیون تومان روی دیوار می‌رود.

دو اثر زیبا از سیدمحمد احصایی، یکی ۸۰ و دیگری ۶۰ میلیون تومان، نقاشی منظره از کیخسرو خروش، ٦٠ میلیون تومان، اثری قابل توجه از زنده‌یاد فریده لاشایی، ٢٥ میلیون تومان، کاری از حجت شکیبا، ٢٠ میلیون تومان و ... در کنار خوشنویسی‌های درخشانی از زنده‌یاد رضا مافی و... جمع اساتید را در رویداد «صد اثر صد هنرمند» بیست و ششم جمع کرده است.

البته سهم هنرمندان تازه کشف شده و هنرمندان شهرستانی هم در این رویداد بسیار بالاست که آثارشان قیمت‌های ارزانی دارند و می‌توانند خانواده‌ها را با حداقل هزینه، صاحب یک اثر هنری چشم‌نواز و بسیار دلنشین کند.

در این میان همانند نمایشگاه‌های اخیر «صد اثر صد هنرمند»، مجسمه هم سهم مهمی را به خود اختصاص داده است؛ از زنده‌یاد ایرج زند مجسمه‌ای با قیمت ٣٠ میلیون تومان پبشنهاد شده است، از غازی، قره‌باغی، شاهمرادی، یاوری و البته چند مجسمه‌ساز جوان که امسال گالری گلستان برای نخستین بار آنها را معرفی می‌کند هم مجسمه‌های دیدنی به نمایش و فروش گذاشته است.

بیست و ششمین «صد اثر صد هنرمند»، عصر جمعه دوازدهم مرداد افتتاح و تا ٣٠ مرداد هر روز (غیر از پنجشنبه‌ها) از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر در گالری گلستان دایر خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.