روحانی که تا کنون خیالش از مجلس همسو و کمک های علی لاریجانی و نزدیکانش راحت بود اما یکباره غافلگیر شده است. همان مجلسی که به لطف لاریجانی برجام را ظرف بیست دقیقه تصویب کرد، این روزها مشی دیگری دارد و دستش از نامه نگاری خالی نمی شود. تکلیف فراکسیون امید و همیاران اصلاح طلب دولت در تغییر این بازی همان قدر روشن است که تکلیف ولایی های مخالف دولت. مواضع آنان کما فی سابق ادامه دارد اما این طور که معلوم است مناسبات دو قوه از سوی یک جریان دیگر به هم خورده است. 

جریانی که در میانه ائتلاف دو فراکسیون تلاش کرده است تا از فراکسیون مستقلین یارگیری کند. این را می توان به خوبی از تحولات اخیر متوجه شد.

نگاهی دقیق تر به رفتارها و سخنان برخی نمایندگان نشان می دهد که چگونه این تیم ویژه برای همسو کردن کل مجلس علیه دولت فعال است. آنها تا این جای کار یک هدف مشترک میان سه فراکسیون ایجاد کرده و مقابله با دولت را از همین جا سامان داده اند؛ لزوم تغییر در کابینه. این اسم رمز عملیات علیه دولت است.

حالا همه نگاه ها به علی لاریجانی دوخته شده است. او تا امروز برای حسن روحانی و موفقیت دولت او همه کار کرده است. تلاشهای او بوده که تاکنون حسن روحانی خیالش از پارلمان راحت بوده است. اما آیا او در این مقطع هم به یاری حسن روحانی خواهد آمد.

دراین میان یک نکته مهم خودنمایی می کند؛ برخی می گویند علی لاریجانی هم به برخی تغییرات در کابینه اعتقاد دارد . این همان مساله اصلی اصلی است.

حسن روحانی اکنون در شرایط بسیار تعیین کننده ای قرار گرفته است. اگر همه مجلس به تغییر در کابینه اعتقاد داشته باشند، او باید در مورد نگه داشتن روابط با دوستان تاثیرگذارش در مجلس چاره اندیشی کند.

در این میان فارغ از تصمیمی که حسن روحانی خواهد گرفت،چگونگی مواجهه علی لاریجانی با این موج اخیر است . او باید راهی پیدا کند برای این تیم ویژه که برای تغییر روابط دولت و مجلس تلاش می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.