این منابع در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشتند: هشت دستگاه کامیون این کاروان که حامل مخازن پلاستیکی سفید کوچک از مایع کلر بودند، بار خود را در پایگاه حزب اسلامی ترکستان در روستای حلوز در غرب جسر الشغور تخلیه کردند، همچنین کامیون‌های دیگری خانه‌های پیش ساخته،‌ دیوارهای بتنی و تجهیزات فنی شامل دوربین‌های دید در شب، بی‌سیم و تجهیزات لازم برای کنترل ایست‌های بازرسی را تخلیه و متخصصان ترکیه‌ای کار نصب و راه‌اندازی این تجهیزات در ایست‌های بازرسی را آغاز کردند.

منابع یاد شده افزودند: این کاروان ترکیه‌ای وارد مناطق تحت کنترل نیروهای هیئت تحریرالشام (جبهه النصره) و در منطقه جسر الشغور در غرب ادلب و حومه شمال غربی حماة مستقر شد، ۱۸ دستگاه کامیون از این کاروان خانه‌های پیش ساخته را به منطقه کوه اشتبرق برده و سه دستگاه از این کامیون‌ها شبانه با تعدادی از نیروهای تحریرالشام تحت مراقبت شدید به مرزهای ترکیه بازگشتند.

این نیروها بدون اینکه هویت‌شان مشخص شود،‌ به مرزهای ترکیه منتقل شدند، احتمالا نیروهای ترکیه‌ یا تعدادی از رهبران خارجی این هیئت را به اراضی این کشور منتقل کردند.

منابع یاد شده تاکید کردند، هشت دستگاه خودروی زرهی این کاروان را همراهی کردند.

به گفته این منابع، معمولا نیروهای ترکیه‌ای این کاروان را که حامل مخازن پلاستیکی کوچک حاوی مایع کلر بود، به بهانه استفاده از آن در تصفیه آب شرب منطقه به ادلب می‌برند، این خودروهای زرهی به یکی از پایگاه‌های آموزشی حزب اسلامی ترکستان در روستای حلوز در جسر الشغور در غرب ادلب رفتند.

منابع مذکور افزودند: نیروهای ترکیه‌ای کار نصب آژیرهای خطر در نقاط استقرار تک تیراندازها در منطقه را آغاز کردند.

این سیستم‌ها با نزدیک شدن هر فردی به ایستگاه‌های ترکیه به سه زبان ترکی،‌ انگلیسی و عربی هشدار داده و سپس شروع به تیراندازی می‌کنند.

به گفته منابع یاد شده، نیروهای ترکیه‌ای روز چهارشنبه ایست بازرسی البرقوم را که بزرگترین ایست بازرسی هیئت تحریرالشام در مسیر مواصلاتی حلب – دمشق محسوب می‌شود، جمع کردند.

این در حالی است که سه گروه شورشی وابسته به شورشیان ارتش آزاد سوریه به "جبهه ملی آزادسازی" پیوستند تا بزرگترین موجودیت نظامی مخالف نظام سوریه را در حماة و ادلب در شمال غرب تشکیل دهند که تعداد آن به ۱۰۰ هزار تن می‌رسد.

منابع گفتند، این گروه‌های شامل جبهه تحریر سوریا، جیش الاحرار، صقور الشام می‌شود که به جبهه ملی آزادسازی پیوستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.