علی ربیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه متقاضیان اشتغال روستایی ۲۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند، ابراز داشت: با توجه به اینکه هدف از پرداخت این تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار و دائمی در روستاها است لذا انتظار می‌رود بانک‌ها در ارائه تسهیلات لازم به روستایی‌ها سخت‌گیری نکرده و مانع اجرای طرح نشوند.

وی بابیان اینکه تاکنون از ۱۷ هزار و ۶۱۹ طرح معرفی‌شده به بانک‌ها ۱۱ هزار و ۲۲۲ طرح بااعتبار ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال  تسهیلات دریافت کردند، افزود: پرداخت این تسهیلات اشتغال ۱۱ هزار نفر را همراه داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه مجموع تسهیلات مصوب در چهارچوب اشتغال روستایی کشور ۶۰ هزار میلیارد ریال است، ابراز داشت: برای اشتغال روستایی تاکنون در قالب یک هزار و ۶۱۹ طرح که پرداخت ۲۹ هزار میلیارد ریال برای متقاضیان مصوب شده است.

ربیعی بابیان اینکه ۹۰ درصد مصوبات بانک‌ها تبدیل به عقد قرارداد شده است، تصریح کرد: خوشبختانه همراهی و هم‌افزایی بانک‌ها توانسته در راستای ایجاد اشتغال مؤثر باشد که انتظار می‌رود ضمن همکاری بانک‌ها مردم نیز دراین‌بین درباز پرداخت تسهیلات اهتمام کافی را داشته باشند.

وی بابیان اینکه سامانه اشتغال ایرانیان (شناسنامه کار) باهدف افزایش امنیت شغلی کارگران اجرایی شده است، افزود: طراحی و تدوین شش برنامه اشتغال‌زایی در دستور کار وزارت خانه قرار دارد که بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در تبصره ۱۸ بودجه برای اشتغال روستاییان در نظر گرفته‌شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.