سیدعباس صالحی در گفت‌وگو با خانه ملت در پاسخ به سئوالی درباره اعلام آمادگی همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی، گفت: اصل این مطلب که هنرمندان در فضای امروز کشور احساس مسئولیت اجتماعی می‌کنند تا بتوانند شرایط اجتماعی را با نشاط تر و با امیدتر کنند، قابل تقدیر و تحسین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: طبیعی است هر پیشنهاد باید در شاکله‌ای اجرایی، عملیاتی و ارائه شود تا حداکثر فواید و حداقل هزینه‌ها را به لحاظ اجتماعی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد به عنوان یک پیشنهاد قابل توجه است، افزود: در عین حال این پیشنهاد باید مسیر خود را به لحاظ اجرایی طی کند تا پیامدهای مثبت و منفی آن کاملا تحلیل و پس از آن در مقام اجرا محقق شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این سئوال که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها آیا با چنین پیشنهادی موافق هستید یا خیر، گفت: این پیشنهاد زیرساخت‌های متنوعی دارد که زیر ساخت‌های حقوقی، تقنینی و انتظامی از جمله آن است.

نباید پیشنهاد شجریان به ضد نشاط عمومی بدل شود

وی همراهی اهالی فرهنگ و هنر و تحلیل آن‌ها از این پیشنهاد را یکی از لازمه‌های تحقق این پیشنهاد دانست و ادامه داد: این اتفاق شاید جمعیت‎‌ ده‌ها هزار نفری را به خود جذب ‌کند که چگونگی مدیریت آن، شاکله و ساختار خاص خود را دارد که با رعایت همه جوانب نباید احیانا به ضد خودش تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بنابر این لازم است برای اجرایی کردن این پیشنهاد مجموعه‌های مختلفی از جمله نیروهای انتظامی در این موضوع اظهار نظر کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.