سید حسن خمینی در مراسم بدرقه کاروان ایران به بازی‌های آسیایی اظهار داشت: برای من روز خوبی است. وزیر ورزش و جوانان یک ساعت پیش با من تماس گرفت و برنامه را اعلام کرد و من هم با شادمانی آمدم. ورزش یکی از بزرگترین عوامل غرورآفرین ملی است.

وی با اشاره به موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: در جام جهانی عملکرد بسیار خوبی دیدیم. فوتبالیست ها امید بسیار بزرگی در دل مردم ایجاد کرد. ای کاش لایی که امیری زد با ضربه سر طارمی به گل تبدیل می شد. اما همین که تیم ملی خوب بازی کرد امید بزرگی در دل مردم ایجاد شد. 

وی در ادامه گفت: آقای معروف را دیدم. ما با بازی اینها دوباره والیبالی شدیم. کل دنیا می گویند والیبال ما چه مقدار باعث نشاط اجتماعی می شود. کشتی متعلق به ماست. سالها از فرنگی به دور بودیم بلکه معمولا کشتی فرنگی متعلق به ما نبود و حالا به نتایج خوبی می رسیم. در وزنه برداری، تیراندازی، تکواندو و رشته های دیگر، نمی خواهم به تک تک ورزش ها اشاره کنم در برخی از این ها امروز سطح ما بالاتر از آسیاست. هرچند باخت بدی مقابل ژاپن داشتند و آن شب ما را دمق کردند. یا در برخی رشته های دیگر پیروزی های ملی نشاط ملی ایجاد می کند.

سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: از وزیر ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک که در این زمینه توانمند است تشکر می‌کنم. امیدوارم روز بازگشت کاروان ایران از بازی‌های آسیایی لحظه تاریخی در اذهان باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.