رمضانعلی سبحانی فر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین تصمیم گیری برای فعالیت شبکه اجتماعی خارجی اینستاگرام در ایران گفت: موضوع مسدود سازی و فیلترینگ این شبکه اجتماعی در کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ تاکنون طرح موضوع نشده است.

وی در مورد رفع فیلتر شبکه توئیتر که به درخواست شش وزیر و دو نماینده مجلس طی نامه ای به دادستانی مطرح شده بود، گفت: مطابق با پاسخ دادستانی از آنجایی که فیلتر شدن توئیتر با رای دادگاه صورت گرفته است قابل طرح در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیست و از این جهت ما وظیفه داشتیم که این درخواست را برای بررسی بیشتر مطرح کنیم اما با توجه به پاسخ دادستانی این درخواست منتفی شده است.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس ادامه داد: موضوعاتی که با کمیته فیلترینگ طرح می شود با رای گیری اعضا انجام شده و این طور نیست که یک نفر در مورد آن اعمال نظر کند. این کارگروه کاملا به صورت دادگاهی منصفانه در مورد موضوعاتی مرتبط با فضای مجازی طرح موضوع کرده و آن را بررسی می کند و موضوع درخواست رفع فیلتر توئیتر نیز یکی از موضوعاتی است که برای آنکه مردم بتواند از این فضای مجازی استفاده کنند پیشنهاد شد تا در مورد آن رای گیری صورت گیرد.

سبحانی فر  در مورد آخرین وضعیت طرح کدهای دستوری تلفن همراه نیز گفت: بانک مرکزی پذیرفت که  سرویس USSD  متوقف نشود و این سرویس کماکان برقرار است.

وی در مورد آخرین وضعیت بازار گوشی تلفن همراه و ورود مجلس نیز به این موضوع گفت: پیش بینی می شود با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی وزارت ارتباطات و وزارت صنعت و تعزیرات هر چه سریعتر ۲۰۰ هزار گوشی به بازار تزریق شود و امیدواریم با این وجود مشکل این بازار حل شود. البته در این زمینه باید سازوکاری در نظر گرفته شود تا گوشی هایی که به بازار می آید مجددا به بازار فروخته نشود و در بازار اخلال ایجاد نکند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.