حساب کاربری معتقلی الرای (زندانیان عقیدتی) عربستان در توئیت هایی با بیان اینکه رژیم قصد محاکمه شماری از شخصیت های رسانه ای و دانشگاهی را دارد که سپتامبر گذشته دستگیر شدند، از احتمال محکومیت سنگین و ظالمانه این افراد ابراز نگرانی کرد.
این گزارش می افزاید: علاوه بر شخصیت های رسانه ای و دانشگاهی قرار است برخی از علمای سعودی که اخیرا از زندان ذهبان به زندان الحایر منتقل شده اند هم محاکمه شوند.
براساس این گزارش ، نیروهای امنیتی تاکنون چندین جلسه سری برای محاکمه این افراد برگزار کرده اند و بیم آن می رود که این افراد براساس قانون مبارزه با تروریسم به حبس های طولانی مدت محکوم شوند.
براساس اطلاعاتی که این حساب کاربری منتشر کرده است تاکنون دو تن از دانشگاهیان با نام های محمد الحضیف و صالح الشیحیهر یک به 5 سال زندان و دو تن از فعالین مدنی به نام های محمد العتیبی و عبدالله العطاوی هم مجموعا به 21 سال زندان محکوم شده اند.
حساب کاربری معتقلی الرایاین احکام را جنایت حقوقی بزرگ در حق بازداشت شدگان خواند.
از دهم سپتامبر (19 شهریور) گذشته دولت عربستان تعداد زیادی از روحانیون ، اندیشمندان و علمای سرشناس این کشور را دستگیر و روانه زندان کرده است.
گفته می شود دستگیری این افراد با دستور مستقیم &#۳۹;محمدبن سلمان&#۳۹; ولیعهد عربستان انجام شده است.
نهادهای بین المللی حقوق بشری از جمله دیده بان حقوق بشر و  عفو بین الملل پیش تر با صدور بیانیه های جداگانه ای خواستار آزادی فوری زندانیان عقیدتی و مدافعان حقوق بشر ، اعلام محل بازداشت آنها و اجازه ارتباط با خانواده هایشان شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.