سومریه نیوز عراق گزارش داد، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در همان لحظات نخست اعلام خواسته‌های شهروندان در برخی استان‌ها، پاسخ فوری خود به تمامی خواسته‌های مشروع را اعلام کرده و این کار را نشانه قدرت دانستیم نه ضعف، چراکه آنها فرزندان ملت ما هستند و هدف ما نیز خدمت به آنهاست. من به واسطه هیئت‌های زیادی با اهالی استان‌ها دیدار کردیم، دستورهای فوری زیادی برای اجرای خواسته‌های امکان پذیر بر پایه اختیارات مشخص خود و امکانات مالی موجود و همچنین اولویت و زمان بندی ممکن را صادر کرده و به این منظور نیز کمیته خدمات و بازسازی در این استان‌ها را تشکیل دادیم که به سرعت کار خود را آغاز کردند.

العبادی در این بیانیه و در اشاره به سخنان عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت الله العظمی سید علی سیستانی در خطبه نماز جمعه در مرقد مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلی تصریح کرد: همه آنچه مرجعیت عالی دینی درخواست کرده، از زمان صدور فتوای جهاد کفایی تا بیانات ایشان در خطبه نماز جمعه که نقشه راهی برای آینده عراق و ملت آن ترسیم کرد، مورد توجه ما بوده و خواهد بود.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: موضع خود در پشتیبانی از توجهات، دستورات، درخواست‌ها و راه حل‌های مطرح شده در خطبه مرجعیت عالی دینی که همواره سوپاپ اطمینان عراق قدرتمند، شکوفا و باثبات بوده و خواهد بود را مورد تاکید قرار می‌دهیم، عراقی که در آن امنیت، ایمنی، عدالت و شکوفایی برای همه شهروندان محقق شود و در آن جایی برای مفسدان وجود نداشته باشد.

نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه در کربلای معلی خواستار تحقق خواسته‌های تظاهرکنندگان به صورت فوری و تشکیل دولت جدید عراق در سریع‌ترین زمان ممکن شد به گونه‌ای که نخست وزیر آینده مسؤولیت کامل عملکرد آن را بر عهده بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.