رضا اردکانیان با بیان این‌که وزارت نیرو وظیفه دارد با تمام توان در راه تدارک شرایط لازم و ارائه خدمت برای صنایع در جهت تولید انرژی پایدار حرکت کند، اظهار کرد: کشور در برخوردی ناعادلانه درگیر تحریم‌های ظالمانه شده است و قصد دارد با استفاده از ظرفیت‌های انسانی تحریم ها را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: ما قصد داریم با استفاده از منابع انسانی خود بر تحریم ها غلبه کنیم و ایران اسلامی را بیش از پیش در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم.

وزیر نیرو در ادامه تبدیل کردن این دوره به دوره طلایی را مستلزم استفاده از منابع زیست محیطی و انسانی داخلی دانست و گفت: استان یزد از جمله استان های غنی در حوزه مدیریت اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

این مقام مسئول در پایان خطاب به مسئولان ارشد استان یزد، تأکید کرد: استفاده از منابع انسانی بومی نقش مهمی در ایجاد زیرساخت‌های کشور و استان ایفا می‌کند.

همچنین وزیر نیرو با حضور در روستای دهنو یزد مجتمع آبرسانی ولایت با اعتباری بالغ بر  ۷۷.۴۴۵ میلیون ریال را افتتاح کرد.

این طرح در فضایی بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع در روستای دهنو یزد ساخته شده است.

مجتمع آبرسانی ولایت، دو روستا با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۱۰۷نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

اصلاح روش مصرف اصلی‌ترین راهکار برای توسعه کشور است

وزیر نیرو با بیان این‌که امسال به دلیل شرایط خاص در کشور حدود ۵۰ درصد انرژی‌های برق آبی کشور را خارج از دسترس می‌بینیم، گفت: اصلاح روش مصرف اصلی‌ترین راهکار برای توسعه کشور است.

اردکانیان در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی ولایت یزد، با بیان این‌که مجموع طرح‌های در دست اجرای استان یزد بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: استان یزد در اجرای برنامه های دولت پیشگام است.

وی استان یزد را استانی شاخص در کشور دانست و افزود: مردم استان یزد پایدارترین شیوه استفاده از منابع زیرزمینی آب (قنات) را به گذشتگان و آیندگان هدیه کردند.

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارائه خدمات، گفت: امیدواریم با پیگیریهای نماینده دولت در استان و همراهی مستمر نماینده ولی فقیه مردم استان یزد بتوانند همچون گذشته به عنوان اصلی ترین تضمین تأمین پایدار آب و انرژی، شیوه صحیح مصرف را سرلوحه مصرف خود قرار بدهند.

وی با بیان این که تأمین آب یکی از مهمترین وظایف دولت است، تصریح کرد: بررسی راهکارهای مختلف تأمین آب مورد نیاز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اتخاذ شیوه‌های مصرف یکی از مهمترین راهکارهای تأمین آب مورد نیاز کشور به ویژه در مناطق خشک و کویری است.

او در ادامه با بیان این که اصلی ترین راهکار ادامه توسعه کشور حتی با جمعیت های بیش از این، اصلاح روش‌های مصرف در اصلی مصرف آب کشور یعنی کشاروزی است، خاطرنشان کرد: در ۵۰ سال گذشته هر یک سال به طور متوسط به سمت کم بارشی حرکت کرده‌ایم.

اردکانیان با اشاره به روند گرمایشی کشور طی ۵۰ سال گذشته، اظهار کرد: در ۵۰ سال گذشته ایران دو درجه گرمتر شده و این نشانه افزایش تبخیر منابع آبی کشور است.

این مقام مسئول افزایش نیاز صنایع به مصرف آب را از دیگر دغدغه های دولت در بحث تأمین آب مورد نیاز دانست و بیان کرد: باروری آبرها، شیرین کردن آب دریاها، تصفیه و بازچرخانی پسآب از جمله برنامه‌های انجام شده و در دستور کار دولت است.

وی گفت: امسال به دلیل شرایط خاص در کشور حدود ۵۰ درصد انرژی های برق آبی کشور را خارج از دسترس می بینیم و به دلیل گرمای پایدار افزایش استفاده از انرژی را شاهد خواهیم بود و این بیانگر ضرورت اصلاح شیوه مصرف از منابع آبی و انرژی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.