وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: در این دیدار دو طرف درخصوص اوضاع سوریه با محوریت مسائل انسانی با توجه به اجرای طرح مشترک روسیه و فرانسه برای ارائه کمک های انسانی به ساکنان منطقه غوطه شرقی تبادل نظر کردند. 

وزارت خارجه روسیه به محل دیدار هیات فرانسوی به سرپرستی سنمو و نماینده ویژه پوتین که سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه نیز حضور داشت، اشاره ای نکرده است. 

روسیه در روزهای اخیر ده ها تن کمک های انسانی فرانسه به ساکنان غوطه شرقی در سوریه را با هواپیما به این کشور منتقل کرد. 

مقام های روس و فرانسه همچنین مسائل مربوط به هماهنگی اقدامات دو کشور برای پیشبرد روند حل و فصل مسائل سوریه مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت را بررسی کردند. 

فرانسه در مساله سوریه موضعی در دفاع از تروریست ها اتخاذ کرد و بارها از اقدامات و سیاست های دولت مرکزی سوریه انتقاد کرده است. 

وزیر امور خارجه روسیه به همراه رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور دیروز به طور ناگهانی راهی سرزمین های اشغالی شد و پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به برلین سفر و با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در خصوص سوریه و ایران گفت وگو کرد.

براساس خبرهای رسانه های روسی، سرگئی لاوروف و والری گراسیموف پس از ترک آلمان راهی فرانسه شدند تا با مقامات فرانسوی خود دیدار و گفت وگو کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.