حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گزارشاتی از تخلف برخی از مدارس دولتی به کمیسیون آموزش درباره دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان در ازای ثبت‌نام از آنها رسیده است که کمیسیون آموزش و پرورش قطعا این موضوعات را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی افزود: در این گزارش‌ها فیش‌های دریافت‌های عجیب و غریب از اولیای دانش‌آموزان در مدارس دولتی وجود دارد که ما آنها را به مسئولان مربوطه داده‌ایم، باز هم بررسی می‌کنیم تا این موضوع تعیین تکلیف شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: اخذ پول در مدارس دولتی باعث شگفتی است چون امسال مجلس در مصوبه‌ای آب و برق مدارس را رایگان کرد، پس دیگر چه بهانه‌ای وجود دارد که از اولیا پول بگیرند.

سلیمی در عین حال گفت: البته وضعیت مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی تفاوت دارد چون آنهایی که پول دارند فرزندان‌شان را به این مدارس می‌فرستند. در کشور ما کسانی که مدرسه دولتی می‌روند توان مالی زیادی ندارند پس چرا به آنها ظلم مضاعف می‌شود و پول می‌گیرند.

وی تاکید کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش با متخلفان برخورد قاطع کند شاهد تکرار این اتفاق نیستیم، مشکل این است که برخورد قاطع نمی‌شود. اگر پنج مدیر موسسه به دلیل گرفتن پول معلق شوند درس عبرتی برای سایرین خواهد شد، به نظرم در این مقطع باید وزارت آموزش و پرورش برخوردهای برنده‌تر، قاطعانه‌تر و جدی‌تر با متخلفان داشته باشند چون مدارس کارخانه آدم‌سازی هستند اگر قرار به انجام کار خلاف قانون باشند چطور می‌خواهند به پرورش فرزندان ما بپردازند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.