سید محمود نوابی ظهر امروز در آیین تجلیل از تولید کنندگان و صنعت‌گران استان بوشهر با بیان اینکه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی نگرانی ندارد اظهار داشت: ایران اسلامی روزها و ایام سخت‌تری در ۴۰ سال گذشته پشت سرگذاشته و با هماهنگی و همدلی همگان از این گردن سخت اقتصادی عبور می‌کنیم و به قله‌ها و شرایط مطلوب اقتصادی دست می‌یابیم.

وی تصویب اجرای طرح راه‌آهن بوشهر به شیراز را یک هدیه‌ای برای تولید کنندگان و تجارت دریایی دانست و تصریح کرد: طرح مطالعاتی معدنی در استان بوشهر و کشف مواد معدنی کربنات کلسیم توسط ایمیدرو کار بزرگی است که می‌تواند تحول مهمی در حوزه معدن، اشتغال و تولید استان بوشهر ایجاد کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توجه بانک‌ها به پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین گفت: بانک‌ها برای رونق تولید نرخ سود تسهیلات کمتر کنند و نظام مالیاتی  و  تامین اجتماعی مطالبات از تولیدکنندگان را یکجا وصول نکند تا بتوانیم از گردن سخت اقتصادی به راحتی عبور کنیم.

نوابی با تاکید بر تقویت همدلی دستگاه‌های مختلف با تولیدکنندگان و صنعت‌گران در شرایط فعلی افزود: برای عبور از گردنه سخت اقتصادی نیاز به تقویت همدلی دستگاه‌های مختلف هستیم.

 رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه صاحبان واحدهای تولیدی که حکم قضایی علیه آنان صادر شده نباید همانند دیگر مجرمان جامعه  با آنان برخورد شود تصریح کرد: امروز صنعت‌گران نباید در زندان باشند باید مشکلات بدهی آنان با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک به آنان برطرف شود.

وی، با بیان اینکه مدیران تولیدی بدهکار نباید زندانی شود گفت: اگر حکم قضایی علیه تولید کنندگان و صنعت‌گران صادر می‌شود و مدیر واحد تولیدی بدهکاری دارد، این مدیر نباید راهی زندان شود بلکه باید تحت مراقبت قرار بگیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر حکم قضایی علیه تولید کنندگان صادر شد نباید اموال آن مصادره شود  خاطر نشان کرد: ماشین‌الات کارخانه تولیدی و مواد اولیه جزء مستثنیات دین قرار بگیرد و نباید این اموال توقیف شود تا تولید تحت تاثیر این مشکلات قرار نگیرد.

نوابی با بیان اینکه صاحبات صنایع بدهکار باید فعالیت کند تا بدهی خود را پرداخت کند تاکید کرد: این تولید کنندگان باید مورد حمایت قرار بگیرد تا بتواند مشکلات خود و جامعه برطرف کند.

 وی سرمایه‌دار با سرمایه‌گذار را متفاوت دانست و افزود: سرمایه‌گذاری به عنوان یک فعالیت تولیدی و اشتغال‌زایی است که باید مورد حمایت ویژه در ابعاد گوناگون قرار بگیرد و همانند سرمایه‌دار نباید به آن نگاه کرد و خارج از نوبت باید به بررسی مشکلات و درخواست‌های آن توجه کرد.

 رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه واردات ۱۳۹۹ قلم کالا ممنوع شده تصریح کرد:این مهم در راستای حمایت از کالای ایرانی، تولیدکنندگان و  صنعت‌گران است.

نوابی با تاکید بر برخورد با قاچاق کالا همانند  مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با قاچاق کالا امسال تشدید یافته و باید همگان در این راستا همانند مبارزه با سوداگران مرگ تلاش کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رقابتی شدن کالاهای تولیدی داخلی گفت: باید در کیفیت کالای تولیدی توجه ویژه کرد که در بازار با دیگر تولیدات قابل رقابت باشد.

وی، افزایش گارانتی محصولات ایرانی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور هیچ دستگاهی نمی‌تواند قیمت کالاها را افزایش دهند و این مهم  در فرایند فعالیت کاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

در این آیین از ۲۰ تولید کننده، واحد صنعتی، معدنی و مدیریت مصرف انرژی نمونه استان بوشهر تجلیل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.