مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری،گفت: از ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر سپرده‌گذار مؤسسات مالی که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان سپرده داشتند، ۱۵ هزار نفر به بانک‌های عامل مراجعه کردند که از تعداد ۱۵ هزار نفر، پرونده‌های حدود ۸ هزار ارائه شده و ۷ هزار نفر سپرده خود را دریافت کردند.

 

وی افزود: یک نکته قابل تأمل و تعجب برانگیز این است که ۱۱ هزار سپرده‌گذار اصلا مراجعه‌ای به بانک‌های عامل نداشتند و درخواستی برای دریافت سپرده خود ارائه نکردند.

 

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت سپرده تا سقف یک میلیارد تومان مصوب شده است، ادامه داد: افرادی که به بانک‌های عامل مراجعه کردند، می‌توانند سپرده‌های خود را دریافت کنند و موضوعی به عنوان اینکه دستور داده شده تا بانک‌های عامل دست نگه دارند، صحت ندارد.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: بانک‌های عامل باید مطالبات سپرده‌گذاران را پرداخت کنند و موضوع عدم پرداخت سپرده‌ها قابلیت پیگیری دارد.

 

نایب رئیس مجلس درباره انتشار خبری مبنی بر فرار متهم مؤسسه ثامن‌الحجج، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسئولان احتمال فراری شدن متهم مؤسسه ثامن‌الحجج را می‌دادند، در اقدامی پیشگیرانه این فرد را دستگیر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.