«آلکسی استولیاروف» و «ولادیمیر کوزنتسف» معروف به لکسوس و ووان که به برقراری تماس‌ های تلفنی طنز (Prank call) با مقامات جهان مشهورند، در تازه ترین کار خود با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت و گو کردند.

در فایل صوتی که این دو طنز پرداز روس از مکالمه تلفنی خود در یوتیوب منتشر کرده اند، یکی از این دو، خود را به دروغ «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر جدید ارمنستان معرفی می کند و با رئیس کمیسیون اروپا درباره اوضاع بین المللی گفت وگو و از وی برای سفر به ایروان و خوردن کباب ارمنی دعوت می کند.

پاشینیان جعلی در ادامه این گفت وگوی کوتاه تلفنی از اظهارات و موضع گیری های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انتقاد می کند و رئیس کمیسیون اروپا نیز در پاسخ می گوید که مجبور است هربار به ترامپ درباره وضع ساختار جهانی و مناسبات بین المللی توضیح دهد.

یونکر در این مکالمه خاطر نشان می کند که ترامپ نمی فهمد که در ارمنستان چه می گذرد و باید اطمینان بیابیم وی رویدادهای این کشور را درک می کند. 

رئیس کمیسیون اروپا از دعوت برای خوردن کباب در ایروان نیز استقبال می کند و ادامه می دهد: این دعوت جالب به نظر می رسد و قول می دهم سال آینده به ارمنستان سفر کنم. 

خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش داده است که این دو طنز پرداز هفته گذشته نیز با جعل عنوان پاشینیان با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت وگو کرده اند. 

موگرینی در این گفت وگوی تلفنی به پاشینیان (طنزپرداز روس) توصیه کرد که با تمام شرکا روابط خوب برقرار کند تا سناریوی اوکراین در این کشور تکرار نشود.

به گزارش ایرنا، برجسته ترین کار این دو طنز پرداز روس در یک سال گذشته، گفت وگوی تلفنی با نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بود که در جریان آن از کشوری خیالی در آسیای شرقی یاد کردند و هیلی در خصوص آن مواضع آمریکا را تشریح و قول داد که موضوع را در کوتاه ترین زمان ممکن با رئیس جمهوری آمریکا در میان بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.