افتخاری امروز چهارشنبه پس از جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران افزود: میلیاردها تومان بدهی های باشگاه پرداخت شد تا پرونده‌های باز زیادی در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بسته شود و مجوز حرفه ای بگیرم.

وی گفت: برای نخستین بار همه بازیکنان ۸۰ درصد مبلغ قرارداد های خود را گرفتند. 

شفاف سازی مالی در قراردادها را اجرا کردیم و با بازیکنان مصدوم هم قرارداد امضاء نکردیم تا وضعیت پزشکی آنها تایید شود. این در حالی است که برخی هواداران حتی به پدرم توهین کردند و چون او سید است ( با گریه) باید به جدش جواب دهند.

مدیرعامل مستعفی استقلال گفت که برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه در سال ۹۵ تسویه حساب مالیاتی برای باشگاه گرفتند و برای سال ۹۶ هم این مساله در دست اقدام است و بازیکنان استقلال در حال حاضر طلبی ندارند. 

وی ادامه داد: به سازمان لیگ گفتیم که تاریخ برگزاری سوپر جام تغییر کند ولی دو حامی مالی که حدود ۲ میلیارد تومان از برگزاری سوپرجام منفعت می بردند می خواستند این دیدار برگزار شود در صورتی که قطعا تیم استقلال به دلیل شرایط بدنسازی و مصدومیت بازیکنان آسیب می دید. این در حالی است که وضعیت را برای وزیر ورزش و جوانان تشریح کردم که او هم موافق برگزار نشدن بود. ولی در اقدامی عجیب و غیرمنطقی سازمان لیگ فوتبال رای به نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس داد. چنین اتفاقاتی تازگی ندارد چر که در زمان های برگزاری لیگ وقتی تماشاگرانی که هویت آنها هم مشخص نیست و فحاشی می کنند استقلال را جریمه می کنند و از منافع تبلیغات محیطی هم بهره ای نداریم.

افتخاری اظهار کرد: امید ابراهیمی و مجید حسینی درکمال بی معرفتی پس از جام جهانی جواب تلفن مرا نداند اما پس از اینکه سرانجام با آنها گفت و گو کردم گفتم آیا شما گفتید که چقدرمی خواهید که باشگاه بگوید نمی تواند پرداخت کند؟

وی ادامه داد: مبلغ قرارداد حسینی ۸۰۰ میلیون بود که آن را دو برابر کردیم ولی او گفت کم است که قرار شد به این مبلغ اضافه کنیم ولی حسینی فردای روز مذاکره برای گرفتن روادید خود به باشگاه آمد. در صورتی که او برای رفتن به هر تیمی باید ابتدا رضایت باشگاه استقلال را جلب می کرد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره تمدید قرارداد «مامه تیام» و «سرور جپاروف» نیز گفت: پیشنهادهای مدیر برنامه های این دو بازیکن عجیب است مثلا تیام می گوید ابتدا باید ۵۰۰ هزار دلار برای نیم فصل بگیرم. البته در صورتی که هیات مدیره بتواند پول این بازیکن را تهیه کند در استقلال می ماند ولی من پول بیت المال را به هیچ فردی نمی دهم در حالی که در دبی با ۳۶۰ هزار دلار با تیام قرارداد بستم و قرارداد شفر ۸۰۰ هزار دلار است. ۲۰۰ هزار دلار هم حامی مالی به دستیاران او می دهد.

وی ادامه داد: جپاروف هم ۴۰۰ هزار دلار برای سه سال می خواست که با توجه به ۳۶ سال سن او چنین قراردادی کاملا اشتباه است و در صورت زیاده خواهی او، جذب این بازیکن منتفی می شود تا مشخص شود در این فوتبال کثیف دلال ها بیداد می کنند و بازیکنان جوان ما مثل «امید نورافکن» را که با بدبختی در تیم های پایه استقلال رشد کرده است به تیم های دیگر می برند.

افتخاری تصریح کرد: زمانی که هوادار باشگاه را تحت فشار می گذارد سودش را بازیکن می برد و باشگاه ضرر می کند. تیام و جپاروف ابتدا ۳۰۰ هزار دلاری بودند و شفر با ۳۶۰ هزار دلار راضی بود در صورتی که هواداران با حرف ها، فحاشی و درخواست های خود و موج سواری رسانه ها سبب زیاد شدن توقع خارجی های استقلال شدند. البته بازیکنی مانند «الهیارصیادمنش» را هم جذب کردیم که چند سال دیگر ستاره تیم ملی می شود. 

وی در مورد وضعیت «داریوش شجاعیان» گفت: به دلیل انتقال شجاعیان از گسترش فولاد به استقلال قرار بود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به گسترش بدهیم که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون پرداخت شده است و ۲۰۰ میلیون باقی مانده که باشگاه گسترش برای گرفتن بقیه پول خود با بهانه شکایت به کنفدارسیون فوتبال آسیا فضا سازی می کند.

وی در باره «پندار توفیقی» معاون باشگاه استقلال گفت: زمانی که توفیقی مقابل دلال و بازیکن می ایستد و باج نمی دهد توسط هوادار مورد حمله قرار می گیرد در صورتی که او ۱۰ ساعت بدون خستگی با بازیکن گفت و گو می کرد در حالی که عده ای از اعضای هیات مدیره فقط با رسانه ها صحبت می کردند تا هوادار و بازیکن مقابل ما قرار بگیرد.

وی در مورد حضورش در هیات مدیره گفت: گفتم عضو هیات مدیره نمی مانم و به اندازه کافی به زن و بچه ام ناسزا گفتند و من در خانواده مذهبی بزرگ شدم و دنیا را فدای آخرت نمی کنم. 

مدیرعامل مستعفی استقلال در مورد تغییر مدیر روابط عمومی باشگاه گفت: بعد از مشکلاتی که برای شفر در فرودگاه امام خمینی(ره) پیش آمد مسئول تشریفات را تغییر دادیم تا «محمد حسین زرندی» فقط مترجم شفر باشد.

وی تصریح کرد: حرمت ها در حال شکسته شدن است وزیر ورزش همیشه به دو تیم استقلال و پرسپولیس کمک کرده است وقتی هواداران مقابل وزارت ورزش به وزیر توهین می کنند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود در حالیکه من می دانم که وزیر چقدر به استقلال و پرسپولیس کمک کرده است.

در جلسه امروز اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال «امیرحسین فتحی» و «عباس ملکی» به ترتیب به عنوان سرپرست باشگاه و رئیس هیات مدیره انتخاب شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.