حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کاهش حقوق معلمان اگر براساس رأی دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی است چرا صرفاً برای فرهنگیان قابلیت اجرایی دارد.

وی با طرح این سؤال از آقای بطحایی که آیا 6 سال فرصت کافی برای دفاع از حقوق قانونی معلمان نبود، اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش در سخنان خود گفته که بعد از چندین بار تذکر دستگاه‌های نظارتی ناچار به کسر مزایای فرهنگیان شده‌اند، مگر ایشان در دولت یازدهم و دوازدهم به عنوان معاون پشتیبانی و وزیر آموزش و پرورش حضور نداشتند؟ پس چرا اقدام به اخذ مصوبه از دولت و شورای توسعه مدیریت نداشتند، آیا 6 سال زمان کمی است؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به قسمت دیگری از سخنان آقای بطحایی که افزایش حقوق معلمان در دولت دهم طی نکردن مراحل قانونی اعلام کرده بودند، تأکید کرد: فوق‌العاده سختی کار فرهنگیان براساس بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری و براساس بخشنامه شماره 200/50795 مورخ 89/10/5 معاون توسعه مدیریت و مصوبه مورخ 89/9/29 شورای توسعه مدیریت که به تایید رئیس جمهور رسیده است.

وی توضیح داد: حق عائله‌مندی زنان مجرد نیز به موجب بند4  ماده 68 مدیریت خدمات کشوری، به استناد قانون تفسیر بند 4 ماده 68 ابلاغی در 90/12/16، بخشنامه مورخ 90/11/29 معاون حقوقی رئیس جمهور اجرا شده است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: چرا به جای پیگیری حقوق قانونی معلمان، فرافکنی به قبل می‌شود، مگر در آن زمان، دیوان محاسبات وجود نداشت؟ مگر نهادهای نظارتی نبودند؟ چرا این مزایا برقرار شدند و شاهد افزایش حقوق معلمان بودیم، چراکه پیگیری و مصوبه گرفته می‌شد، ادله بیان می‌شد و دولت موافقت می‌کرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش اگر نمی‌تواند برای افزایش حقوق تلاش و از حق قانونی معلمان دفاع کند، حداقل برای کاهش آن جلوتر از دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری حرکت نکند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: وضعیت بند سختی کار و سایر مزایایی که حذف و کاهش آن در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، در سایر دستگاه‌های اجرایی چگونه است؟ چرا مزایای دستگاه‌های دیگر قطع نشده است؟ اینها باید در جلسات با دستگاه‌های قانونگذار و نظارتی بیان شود.

زمزمه‌های قطع فوق‌العاده شغل در احکام بازنشستگی شنیده می‌شود

وی تبیین کرد: در حالی که در مجلس برای همسان‌سازی حقوق معلمان قانون مصوب شده است، زمزمه‌های قطع فوق‌العاده شغل در احکام بازنشستگی شنیده می‌شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه باید آموزش و پرورش برای حل این مشکل نیز پیشقدم شود و اجازه ندهد به هیچ عنوان این مشکل ایجاد شود، گفت: اگر می‌توانید مشکل را حل کنید بفرمایید و اگر نمی‌توانید اعلام کنید.

حاجی‌بابایی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای وزیر! در اطلاع‌رسانی کج‌راهه می‌روید، همه امور کشور را روابط عمومی شما پیگیری می‌کند، و الا پیگیری مشکل فرهنگیان که وظیفه ذاتی شماست و باید پاسخ این قشر را بدهید.

وی بیان کرد: براساس قانون بودجه 97 و استفساریه‌ای که تقدیم مجلس شد، باید میانگین افزایش حقوق فرهنگیان در سال 97، حدود 15 درصد باشد چرا وزیر در دولت فریاد نمی‌زند؟

حاجی‌بابایی ادامه داد: آقای وزیر! فراکسیون فرهنگیان آمادگی دفاع از حقوق قانونی معلمان در کنار شما را دارد، همه باید بدون مقصرتراشی از حق معلمان دفاع کنیم و دست از سیاسی‌بازی و فرافکنی برداریم.

وزیر آموزش و پرورش تیم سیاسی را به تیم آموزشی و پرورشی تغییر دهد

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید تیم سیاسی را به تیم آمورشی و پرورشی تغییر دهد، گفت: در حال حاضر نعمت حساس شدن مردم به تیم اقتصادی دولت و فضای موجود جامعه شما را در امان نگه داشته است، فرصت را غنیمت بشمارید.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش باید تمام‌قد از فرهنگیان دفاع کند، صرفه‌جویی در آموزش و پرورش را مساوی با نابودی نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: سند تحول بنیادین یعنی معلم عزتمند، استخدام رسمی و نبود آن یعنی معلم روزمزه.

وی در پایان با بیان اینکه باید به داد مدارس رسید، گفت: واگذاری مدارس به بخش خصوصی فریاد مردم را درآورده است؛ همین هفته قبل بود که واگذاری مدرسه دخترانه معصومیه منطقه 11 فریاد اعتراض‌های مردم را به دنبال داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.