مسعود سلطانی‌فر در نشست مشترک رؤسای فدراسیون‌ها که امروز (چهارشنبه) در وزارت ورزش و جوانان و با تجلیل از تیم داوری ایران در جام جهانی همراه بود، از همه دست‌اندرکارانی که موجبات پیروزی‌های ورزشی کشور را رقم زدند، تشکر کرد.

وی افزود: در هیچ دوره جام جهانی به یاد نداریم که مردم در هر سه بازی جشن بگیرند و مقام معظم رهبری دو بار پیام تشکر حتی در باخت تیم ملی صادر کردند و جسارت، شجاعت و دلیری اعضای تیم ملی را تحسین کردند.

سلطانی‌فر موفقیت‌های اخیر ورزش کشور به ویژه فوتبال را مورد توجه قرار داد و افزود: فوتبال ملی و باشگاهی ایران در بهترین شرایط تاریخی خود قرار دارد و این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها افتخار، عزت، اعتماد، اتحاد و غرور و وحدت ملی به وجود آورد. 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جامعه ورزش باعث شد یک ملت بخندد و شور و شعف و شادی ایرانیان در تمام دنیا را رقم بزند، افزود: این موفقیت‌ها حاصل زحمات همه دست‌اندرکاران ورزش است، هر چند که دلاورانی در میدان و تیم داوری ما در خط مقدم بودند و توانستند مهمترین کارنامه ایران در ادوار جام جهانی فوتبال را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه امروز ورزش کشور به دور از حاشیه و در آرامش نتایج خوبی گرفته است، گفت: در تاریخ ورزش کشوری نداریم که در طول یک سال بهترین نتایج فوتبال در سطح ملی، باشگاهی و داوری رقم بخورد.

سلطانی‌فر ادامه داد: در طول یک سال تیم ملی بزرگسالان، نوجوانان، جوانان به جام جهانی راه پیدا کردند و فوتبال ساحلی و فوتسال ایران هم مقام سوم جام جهانی را کسب کرد. دو تیم مطرح باشگاهی ما هم برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور هر کدام قهرمان یک جام داخلی شدند و هم‌زمان با هم جزو هشت تیم برتر جام قهرمانان آسیا هستند و موقعیت خوبی دارند.

وزیر ورزش و جوانان به ساماندهی ساختار، اسپانسرینگ و مسائل مدیریتی و استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و افزود: تمهیدات خوبی در این زمینه‌ها انجام شد و ورزش کشور امروز در شرایط آرمانی و استثنایی قرار دارد.

وی اظهار داشت: در پنج دوره حضور ایران در جام جهانی در این دوره راحت‌ترین و مقتدرانه‌ترین صعود را داشتیم و بعد در گروهی که همه فکر می‌کردند زنگ تفریح باشیم، بازیکنان ما درخشیدند و با غرور، اراده، تعصب و از خودگذشتگی دل مردم را شاد کردند و نتایج بسیار خوبی کسب کردند.

سلطانی‌فر گفت: در هیچ دوره جام جهانی به یاد نداریم که مردم در هر سه بازی جشن بگیرند و مقام معظم رهبری دو بار پیام تشکر حتی در باخت تیم ملی صادر کردند و جسارت، شجاعت و دلیری اعضای تیم ملی را تحسین کردند.

وزیر ورزش و جوانان به دیدار روز یکشنبه گذشته هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری فرمودند «از تیم اقتصادی دولت انتظار دارم که مانند تیم ملی فوتبال با جدیت، جسارت و روحیه و با همه توان کار کند که بنده حتی در باخت تیم پیام تبریک صادر کردم، به ویژه آن دروازه‌بان که کاری کرد کارستان» این پیام‌های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در کنار شادی و نشاط مردم برای ما بسیار مهم بود.

سلطانی‌فر گفت: در مستطیل سبز، چه تیم ملی فوتبال و چه تیم داوری در هیچ دوره‌ای شاهد این موفقیت و درخشش نبودیم. تیم داوری ما چند مسابقه بسیار مهم را با اقتدار کامل و بدون استفاده از VAR قضاوت کرد و از هر جهت موجب افتخار، عزت و سربلندی ایران شد.

وی ادامه داد: به همان اندازه که نتایج تیم ملی موجبات شادی، عزت و سربلندی ایران عزیز شد، تیم داوری کشورمان هم این افتخارات را رقم زد. به خودمان می‌بالیم که چنین جوانان و داورانی داریم که در دایره فیفا به این نتیجه می‌رسند که تیم داوری ایران می‌تواند از پس بازی‌های مهم و رده‌بندی جام جهانی برآید و از این بابت بسیار از داوران عزیزمان تشکر می‌کنم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد وزارت ورزش و جوانان و هم کمیته ملی المپیک این است که تیم‌ها و نمایندگان ورزشی ما در عرصه‌های بین‌المللی بدرخشند و مطمئناً این نتایج درخشان فوتبال که موجب شده دنیا در برابر آن سر تعظیم فرود آورد مدت‌های زیادی مردم ایران را سربلند خواهد کرد. 

سلطانی‌فر تصریح کرد: ملتی که ۴۰ سال با عزت و افتخار در برابر دشمن تاریخی کشور در همه عرصه‌ها ایستاده و پیروز بوده است، این بار هم با سربلندی این بحران را پشت سر خواهد گذاشت، چرا که هیچ نیرویی در مقابل عزم و اراده ملت توان مقابله ندارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تیم داوری ایران باز هم در محافل بزرگ بین‌المللی بدرخشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.