ناصر اسکندری، ۲۷تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مشکل اصلی قطعی برق در البرز، اظهارکرد: متاسفانه به علت کاهش بارندگی آب پشت سد نیروگاه‌های آبی کاهش یافته است و این نیروگاه‌ها که باید با ظرفیت ۱۱ هزار مگاوات برق تولید کنند با کمبود مواجه شده و تنها پنج تا شش هزار مگاوات برق تولید می‌شود.

وی هم‌چنین به وقوع گرمای کم‌سابقه در فصل تابستان امسال اشاره کرد و گفت: این گرما موجب افزایش مصرف برق و فشار مضاعف به شبکه‌های توزیع انرژی کشور و به تبع استان البرز شده است .

این مسئول از ادامه قطعی و نوسان برق در البرز خبرداد و گفت: تا زمان کاهش دما در کشور و استان البرز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

اسکندری بیان کرد: بر این اساس مراکز اداری، بیمارستانی و خدماتی باید به خرید و نصب سیستم‌های ذخیره برق اقدام کنند و همچنین بر اساس دستور العمل ابلاغی دولت، این مراکز باید برای خود ژنراتور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز هم‌چنین از نحوه پرداخت خسارات به آسیب‌دیدگان ناشی از قطعی برق سخن به میان آورد و افزود: اگر مشکلاتی از جانب شرکت توزیع  برق استان البرز یا خسارت بر اثر افزایش ولتاژ و نوسان برق بوده باشد؛ خسارت دیدگان با اسناد مربوطه به مراکز برق استان مراجعه کنند و پس از بررسی در صورت صحت خلل در شبکه برق پرونده تکمیل می‌شود، که از دو طریق شرکت توزیع و بیمه‌ها مبالغ پرداخت می‌شود.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که متاسفانه میانگین رشد مصرف برق در البرز بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: رشد مصرف برق در سایر استان‌های کشور ۶ درصد گزارش شده ولی نرخ افزایش مصرف برق البرزی‌ها هشت درصد بوده است که البته تازه تاسیس بودن استان در این روند افزایشی تاثیر بسزایی دارد.

وی در پایان مهم ترین راه برون رفت از مشکل قطعی برق را اجرای فراگیر طرح بهره‌مندی از انرژی خورشیدی دانست و گفت: وزارت نیرو برای اجرای گسترده این طرح با مشارکت مردم اعلام آمادگی کرده و مجریان حمایت ویژه خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.