آمار شرکت تحلیلی Kayrros نشان داد ذخایر نفت جزیره خارگ با ۳.۱ میلیون بشکه رشد، بیشترین افزایش را داشت در حالی که ذخایر نفت در سیری، لاوان و بندرعباس افزایش اندکی پیدا کرد.

تحلیلگران غربی انتظار دارند ذخایر نفت ایران با تجدید تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت این کشور افزایش پیدا کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ماه مه از توافق هسته‌ای بین المللی با ایران خارج شد و دستور بازگشت تحریم‌ها علیه تهران را صادر کرد.

با این حال دولت آمریکا از مواضع اولیه خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب نشینی کرده است. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اظهار کرد آمریکا درخواست معافیت شماری از کشورها از تحریم‌های ایران را بررسی خواهد کرد. کره جنوبی، هند و شمار دیگری از کشورها در دوران تحریم‌های قبلی در فاصله سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ برای خرید نفت ایران معافیت گرفته بودند.

 اکثر تحلیلگران غربی اصرار دارند که تحریم‌ها، صادرات نفت ایران را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد و در جدیدترین سناریویی که مطرح کرده‌اند مدعی شده‌اند صادرات نفت ایران دو سوم کاهش خواهد یافت و به ۷۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

شرکت Kayrros ذخایر شناور ایران در ژوئن را ۶۳۰ هزار بشکه برآورد کرد.

بر اساس گزارش این شرکت، بدنبال رفع تحریمها در ژانویه سال ۲۰۱۶، ابتدا از ذخایر شناور برداشت شد و میزان این ذخایر از رکورد ۲۵ میلیون بشکه در پایان نوامبر سال ۲۰۱۵ به رکورد اندک ۱.۷ میلیون بشکه در ژانویه سال ۲۰۱۶ رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.