به گزارش رویترز، با تقویت ارزش دلار و پس از اینکه رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که این بانک در مسیر افزایش نرخ بهره بانکی این کشور قرار دارد، قیمت طلا به کمترین میزان در یک سال گذشته رسید.

هر اونس طلا با 4.38 دلار کاهش 1223.16 دلار معامله شد. در ساعات اولیه معاملات طلا، کمترین قیمت از نیمه ماه جولای 2017 برابر با 1221.74 دلار در هر اونس را ثبت کرد.

یوچی ایکمیزو، مدیر شعبه توکیوی بانک ای‌سی‌بی سی استاندارد گفت تقویت دلار به دنبال اظهارات جرومی پاول بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

ایکمیزو افزود: «مردم در حال فروش کالاهای اساسی و خرید دلار هستند زیرا به نظر می‌رسد که سرمایه گذاری باثبات تری است. تا زمانی که این روند ادامه دارد... وضعیت برای کالاهای اساسی تاحدی سخت است.»

پس از اینکه جرمی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، چشم‌انداز جدیدی از اقتصاد عرضه کرد و این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو در مسیر افزایش نرخ بهره قرار دارد، ارزش دلار در برابر ین به بالاترین رقم 6 ماه گذشته رسید.

افزایش نرخ بهره، دلار و اوراق قرضه را تقویت می کند و طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران می‌سازد و این امر سبب کاهش جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.