اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه در مراسم رونمایی از کتاب شرح حال افکار و مبارزات مرحوم "سیدتقی خاموشی" گفت: مرحوم خاموشی یکی از سرداران گمنام انقلاب اسلامی بود که خدمات بسیار بزرگ و ارزشمندی داشت.وی افزود: مهمترین کار مرحوم خاموشی گرفتن حکم فتوای مجازات الهی حسنعلی منصور، عامل تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون، از آیت‌الله میلانی بود.

بادامچیان ادامه داد: دیگر خدمت بزرگی که مرحوم خاموشی انجام داد، تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه بود که هنوز آثار ارزشمند آن مستمر و جاری است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: زمانی که آن مرحوم توسط رژیم طاغوت دستگیر شد، شایعه کردند که زیر شکنجه به شهادت رسیده است، اما وقتی بعدا عده‌ای با او ملاقات کردند، گفت "حرکت در مسیر الهی خوب است شکنجه‌هایش هم خوب است". شکنجه‌ها نتوانست ذره‌ای در روحیه مرحوم خاموشی ضعف ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه هنوز یک فیلم خوب برای بزرگان انقلاب همچون شهیدبهشتی، شهیدمطهری و افرادی مانند مرحوم سیدتقی خاموشی و دیگر شهدای انقلاب نداریم و نساخته‌ایم. امیدوارم جوانان انقلابی و هنرمند بتوانند در آینده این خلاء را پر کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.