منصور غلامی ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام احمد احمدی در دانشگاه تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر صحت بازدید  بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از سه دانشگاه علم و صنعت، صنعتی شریف و شهید بهشتی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدیدی از دانشگاه های کشور نداشته و این بحث مربوط به شورای عالی امنیت ملی است.

وی افزود: اخیرا چنین اتفاقی نیفتاده است.

وزیر علوم تاکید کرد: این سه دانشگاهی که نام بردید بازدیدی از آنها نشده و در ماه های اخیر چنین اتفاقی رخ نداده است.

غلامی خاطرنشان کرد: از زمانی که من مسئولیت وزارت را بر عهده گرفته ام چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا آیین نامه ای برای فعالیت های علمی در حوزه هسته ای دانشگاه ها وجود دارد یا خیر، گفت: مسئول تعیین حدود مسائل امنیتی شورای عالی امنیت ملی است.

غلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها متولی تحقیق هستند و در تحقیقات علمی برای آنها محدودیتی وجود ندارد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: برای دانشگاه ها در این زمینه محدودیت خاصی تعیین نشده مگر اینکه در تعارض با امنیت ملی قرار گیرد که خود دانشگاه ها حتما این موضوع را لحاظ می کنند.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اتمام حکم رئیس دانشگاه تهران گفت: هنوز حکم رئیس دانشگاه تهران به اتمام نرسیده و حکم وی تا شهریورماه ادامه دارد.

غلامی خاطرنشان کرد: بحثی نیز در این زمینه مطرح شده بود و من کنجکاو شدم و با مراجعه به مدارک موجود، مشخص شد که حکم رئیس دانشگاه تهران تا شهریورماه ادامه دارد.

وی در خصوص موضوع استیضاح نیز گفت: کمیسیون آموزش باید جلسه ای را تعیین کنند و بر اساس برنامه مجلس ما برویم و توضیحاتی به آنها ارائه کنیم که حاضر به پاسخگویی به نمایندگان هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.