هر بار هم که این موضوع پیش می‌آید نام واعظی به عنوان پشت پرده ماجرا بیان می‌شود. حسین الله‌کرم معتقد است: «خبرهای اختلافات درون دولت واقعی نیست و این اخبار با هدف انحراف افکار عمومی از موضوعات اصلی کشور رسانه‌ای می‌شوند. » مشروح این گفت‌وگو را که بت هفته نامه مثلث انجام شده در ادامه بخوانید.

 

 شایعه وجود دوقطبی بین محمود واعظی مسئول دفتر رئیس‌جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول گمانه‌زنی‌های زیادی را در پی داشته است تا جایی که چندروز پیش خبر استعفای جهانگیری به رسانه‌ها کشیده شد‌ ‌اما با وجود تکذیب خبر تحلیل‌ها پایان نیافت و ادامه پیدا کرد، برخی این اتفاق را واقعی می‌‌دانند و معتقدند درون دولت دودستگی ایجادشده ‌اما برخی نیز طرح چنین موضوعاتی را از ناحیه مخالفان دولت می‌بینند و می‌گویند آنها با حاشیه‌سازی می‌خواهند توان دولت را کاهش دهند نظر شما چیست؟

 

   این اختلاف واقعی نیست و مساله انحرافی برای تغییر موضوع اصلی جامعه شامل جنگ اقتصادی، فشار به مردم و مشکلات معیشتی است. به عبارت دیگر برای اینکه این مسائل را پوشش و ناتوانی‌های دولت را ذیل آن قرار دهند، چنین مسائلی‌ مطرح می‌شود.

 

شما معتقدید استعفای آقای جهانگیری موضوعی نمایشی است تا توجه جامعه به موضوعات فرعی منحرف شود، آیا اتخاذ چنین تاکتیکی از جانب دولت جواب هم می‌دهد و اثری هم دارد؟

 

   اثرش پیگیری‌های رسانه‌ای است چون با این اتفاق به موضوع دامن زده می‌شود و جای مسائل اصلی کشور می‌نشیند.

 

این دیدگاه وجود دارد که اگر روزی آقای جهانگیری از دولت برود، دولت دچار افت کارآمدی می‌شود، نظر شما چیست؟

 

   به نظر من اکثر نیروهای اقتصادی دولت عملکرد مناسبی نداشتند ولی قبل از آنکه آقای جهانگیری بخواهد برود خیلی افراد دیگر همچون سیاست‌گذارهای اقتصادی دولت و کسانی که رانت‌‌های ارزی و سکه‌ای ایجاد کردند، باید بروند. سیاست‌گذارهای اقتصادی دولت نتوانستند سیاست‌های مالی و پولی کشور را تنظیم کنند و ‌امروز میزان نقدینگی به ۲هزار میلیارد تومان رسیده است. از طرفی مسئولان اجرایی اقتصادی با پرداخت ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومان، رانت ۷۲ هزار میلیارد تومانی ایجاد کردند و موجب سرگشتگی کشور شدند، اینها باید قبل جهانگیری از مسئولیت‌هایشان در دولت  استعفا دهند.

 

موضوع دیگر پخش اعترافات مائده هژبری از صداوسیماست که اعتراضات زیادی را به دنبال داشت و خیلی از فعالان حوزه اجتماعی و اصلاح‌طلبان خواهان شکایت از صداوسیما شدند، شما چه دیدگاهی دارید؟

   اگرچه ممکن است این اعتراضات درست و صحیح باشد ‌اما طرح این نوع مسائل انحراف از موضوع اصلی کشور است. اینها عمدتا حامیان دولت هستند که برای انحراف افکار عمومی از موضوعات معیشتی دست به چنین مسائلی می‌زنند.

 

چرا صداوسیما با پخش چنین برنامه‌ای دستاویزی به حامیان دولت می‌دهد؟

 

   یک بنگاه خبری، به مسائل مختلف از جمله این موضوع می‌تواند بپردازد ‌اما بهتر بود که بیشتر به مسائل معیشتی و اقتصادی و برخورد با مفسدان اقتصادی می‌پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.